شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

دبير جشنواره بام ايران:

موفقیت جشنواره در گرو ساخت آثار موضوعی توسط فیلم سازان حرفه ای کوتاه است

حسين گنجي دير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

سینماپرس-گروه سینما/ حسین گنجی دبیر جشنواره بام ایران اظهار داشت: جشنواره منطقه ای بام ايران هنگامي به موفقيت حتمی می رسد كه فيلم سازان حرفه ای فيلم كوتاه هم در اين فضا به ساخت آثار موضوعی بپيوندند.

حسين گنجي؛ مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري و دبیر جشنواره بام ایران  گفت: هرچند تعداد زيادي از هنرمندان پرداخت موضوعي در آثار هنري را محدوديت در عرضه ي انديشه هاي هنري خود مي دانند اما پرداختن به آداب و رسوم هر استان جزء يكي از والاترين ،جذابترين و شيرين ترين دغدغه هاي هنرمندان به ويژه فيلم سازان است.

 

دبير جشنواره بام ايران افزود:اين در حالي است كه تجربه هاي نخست فيلم سازان هم سهمي از جشنواره ها را به خود اختصاص مي دهد.

 

وي در ادامه با اشاره به مزيت هاي اختصاص دادن يك بخش از جشنواره به اولين تا سومين تجربه فيلم سازان گفت: اين فضا خود زمينه قياس براي فني تر شدن فضا و تخصصي عمل نمودن فيلم سازان را به دنبال خواهد داشت كه اين نوع داوري خود باعث ايجاد انگيزه بيشتر براي فيلم اولي هاست.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اين نكته كه عنصر تصوير مي تواند در بين جوانها اثر گذاري بيشتري براي انتقال مفاهيم داشته باشد تصريح كرد: برگزاري جشنواره باعث ايجاد انگيزه و نشاط در بين فيلم سازان مي شود.


وي ايجاد شور و نشاط بين هنرمندان در بروز انديشه ها، توانمندي ها و خلاقيت ها را پويايي در عرصه ي فرهنگسازي خواند و گفت: مي بايست در سياستگذاري هاي فرهنگي به گونه اي منبسط و دائم به ترويج مفاهيم پرداخت.

 

دبير جشنواره بام ايران گفت: توليد فيلم، فيلم نامه و عكس در يك ره آورد فرهنگي اجتماعي از آثار 16 استان كشورمان مي تواند اتفاق فرخنده اي را رقم بزند كه تمامي زواياي استان ها از مضامين فرهنگي تا اقليمي و اجتماعي و طبيعت هر استان را به يكباره نظاره گر باشيم.


گفتنی ست، چهل و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان از تاريخ 10 تا 13 تيرماه سال 1392 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختياري شهرستان شهركرد با حضور استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، كرمان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، گلستان، خوزستان، لرستان، مركزي و چهارمحال و بختياري برگزار مي شود.

 

نمايشگاه عكس امام آفتاب 

از دیگر برنامه های انجمن سینمای جوانان ایران برگزاری نمايشگاه عكس امام آفتاب در فرهنگسراي ارسباران است.


همزمان با سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام خميني (ره) 91 قطعه از عكسهاي امام راحل در قطع 70* 100 براي مدت يك هفته در فرهنگسراي ارسباران به نمايش در مي آيد و اين عكسها که مربوط به زمان جواني تا ارتحال امام خميني (ره) هستند، به شكلي نفيس و سياه و سفيد تهيه شده و در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.

 

انتهای پیام/ع/ - ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.