چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹

جشنواره کارلووی واری با نمایش جدیدترین فیلم میشل گوندری آغاز می‌شود

مود ایندیگو

سینما پرس- گروه سینما/ جدیدترین ساخته میشل گوندری به نام «مود ایندیگو» در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، میشل گوندری؛ کارگردان برنده جایزه اسکار فیلم سینمایی «درخشش ابدی یک ذهن پاک» (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) با جدیدترین فیلم سینمایی خود به نام «مود ایندیگو» (Mood Indigo) چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری را افتتاح می‌کند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، آدری توتو و روماین دوریس در «مود ایندیگو» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم درام فانتزی که براساس رمانی از بوریی وین ساخته شده است داستان زنی را به تصویر می‌کشد که مبتلا به یک بیماری نادر است. بیماری که موجب شده در شش‌های او گلی بروید.

 

یری بارتوسکا؛ دبیر جشنواره فیلم کارلووی واری در بیانیه‌ای گوندری را یکی از اصیل‌ترین فیلمسازان حال حاضر صحنه بین‌المللی خواند.

 

همچنین مسئولان برگزارکننده چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری چندی پیش اعلام کردند که با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری این جشنواره بین‌المللی به الیور استون از این کارگردان و نویسنده مطرح و برجسته هالیوودی قدردانی می‌کنند. فیلم‌های سینمایی «جی اف کی» (JFK)، «وال استریت» (Wall Street)، «متولد چهارم جولای» (Born of the Fourth of July) و «وحشی» (Savages) از جمله آثار برجسته استون هستند.

 

 الیور استون پیش از این در سال‌های 1987 و 1990 میلادی برای ساخت فیلم‌های سینمایی «جوخه» و «متول چهارم جولای» موفق به دریافت 2 جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است. همچنین او در سال 1979 میلادی نیز برای نگارش فیلمنامه «قطار نیمه شب» (Midnight Express) جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داده است.

 

 در سال گذشته علی مصفا برای ساخت فیلم سینمایی «پله آخر» و لیلا حاتمی برای بازی در این فیلم سینمایی به ترتیب موفق به دریافت جایزه «فیپرشی» و بهترین بازیگر زن چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری شده بودند.

 

چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری بین روزهای 28 ژوئن تا 6 جولای (7 تا 15 تیر) تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.