سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

علی قوی‌تن عنوان کرد:

فیلمنامه زندگی «سهراب سپهری» آبان به پایان می‌رسد

علی قوی تن در نشست فیلم آفتاب مهتاب زمین در جشنواره فیلم فجر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ علی قوی تن با بیان اینکه پروژه نگارش فیلمنامه زندگی «سهراب سپهری» تا آبان ماه ادامه دارد، بیان کرد: فیلم سازان باید برای ساخت زندگی مشاهیر پا به عرصه بگذارند.

علی قوی تن نویسنده و کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد روند نگارش فیلم نامه زندگی «سهراب سپهری» اظهار داشت: پروژه فیلم «سهراب سپهری» به دلیل اینکه از حساسیت بالایی برخوردار است باید با دقت و وسواس بیشتری ادامه پیدا می کرد به هین منظور ما باید برای نگارش فیلم نامه حدود 6 ماه وقت گذاشته و پس از آن به مرحله پیش تولید وارد شویم که این پروسه احتمالا تا آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

وی در پاسخ به این پرسش که تصمیم دارید در این فیلمنامه به کدام بخش از زندگی سهراب بپردازید، گفت: تلاش ما برای رسیدن به یک فیلم نامه سینمایی همچنان ادامه دارد و ما در حال بررسی و تحقیق برای رسیدن به این نکته که کدام بخش از زندگی سهراب جذابیت تبدیل به یک فیلم سینمایی را دارد هستیم.

 

قوی تن در رابطه با منابع تحقیقاتی خود در نگارش این فیلم نامه عنوان کرد: یک سری از منابع از زندگی نامه سهراب و همچنین آثارش به راحتی در دسترس بود که ما ضمن جمع آوری این منابع به مطالعه آنها پرداختیم، همچنین هنوز هستند افرادی که از دوران سهراب در قید حیات بوده و یا افرادی که از زبان نزدیکان خود که با سهراب در رتباط بوده و اکنون در قید حیات نیستند نقل قول هایی را روایت می کنند ما نیز با یافتن این افراد به گفت و گو با آنها نشسته ایم.

 

وی با بیان اینکه فعلا نمی تواند تیم تحقیقاتی و نگارش این پروژه را معرفی کند، تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی از تیم تحقیق و نگارش به صورت پاره وقت و برخی نیز به صورت دائم با ما همکاری می کنند و همچنین دائما این تعداد در حال تغییر است نمی توانم اسامی این افراد را بگویم اما مطمئنا هنگامی که کار تولید و ساخت فیلم به پایان رسید اسامی این افراد نیز اعلام می شود.

 

قوی تن با بیان اینکه به تصویر کشیدن زندگی مشاهیر ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، در این رابطه بیان کرد: به تصویر کشیدن زندگی مشاهیر ایران و افرادی که هریک به نوعی در طول تاریخ چند هزار ساله ایران اسلامی و ایران پیش از اسلام نام و نشانی داشتند در معرفی و شناخت جوانان با این افراد و همچنین در سطح بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است، زندگی این افراد نباید تنها در کتاب ها باقی بماند و باید به فیلم و یا سریال در جهت معرفیشان تبدیل شود.

 

 

وی افزود: من نیز با ساخت فیلم «سهراب سپهری» هدفی جز ادای دین به این شاعر برجسته نداشتم اما اینکه چرا سهراب را انتخاب کردم باید بگویم که این حس لحظه ای بوده است در مواقعی یک کارگردان حس می کند که باید در رابطه با یک شخص تاثیر گذار کاری بکند و من نیز این حس را در مورد سهراب پیدا کردم، به نظر من هریک از فیلمسازان باید پا به عرصه بگذارند و در ساخت فیلم هایی در رابطه با زندگی مشاهیر اقدام کنند.

 

قوی تن خاطر نشان کرد: البته این نوع از فیلم ها نیازمند حمایت هستند و فقط حمایت دولت را طلب می کنند در غیر این صورت نمی شود به تولید این نوع از آثار مبادرت کرد و فیلم هایی که بدون حمایت دولتی ساخته می شوند فیلم هایی تکراری و سطحی می شوند که نمونه آنها در بازار نیز فراوان است.

 

انهتای پیام/ش.ع/ن.ف

 

                                      

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.