دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

«تنها خدا می‌بخشد» بهترین فیلم جشنواره سیدنی شد

فقط خدا می بخشد

سینما پرس- گروه سینما/ جایزه 60 هزار دلاری بهترین فیلم شصتمین دوره جشنواره فیلم سیدنی به فیلم سینمایی «تنها خدا می‌بخشد» به نویسندگی و کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن اهدا شد.

به گزارش سینما پرس، مراسم اختتامیه شصتمین دوره جشنواره فیلم سیدنی در حالی برگزار شد که جایزه 60 هزار دلاری بهترین فیلم این جشنواره بین‌المللی به فیلم سینمایی «تنها خدا می‌بخشد» اهدا شد.

 

بنابر گزارش آرتس هاب، نیکلاس ویندینگ رفن دانمارکی نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی «تنها خدا می‌بخشد» را برعهده دارد و رایان گازلینگ و کریستین اسکات توماس از جمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

 

گازلینگ در «تنها خدا می‌بخشد» در نقش یک قاچاقچی مواد مخدر بازی می‌کند که در بانکوک فعالیت می‌کند. زمانی که مادرش او را موظف می‌کند تا قاتل برادرش را پیدا کند و به قتل برساند اتفاقات بسیار پیچیده‌ای در زندگی او رخ می‌دهد.

 

نیکولاس ویندینگ رفن دانمارکی که سال 2011 میلادی برای ساخت فیلم سینمایی «راننده» (Drive) موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن شده است، پیش از این در سال 2008 میلادی با ساخت فیلم سینمایی «برانسون» (Bronson) موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره سیدنی شده بود.

 

هوگو ویوینگ؛ رییس هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصتمین دوره جشنواره فیلم سیدنی در بیانیه‌ای «تنها خدا می‌بخشد» را اثری مسحور کننده خواند.

 

دیلن مک‌دانلد نیز برای ساخت «Buckskin» جایزه 10 هزار دلاری بهترین فیلم کوتاه این دوره از جشنواره فیلم کوتاه را دریافت کرد و ژولیت لامون نیز برای ساخت «خانم نیکی» (Miss Nikki) و «دخترهای ببر» (Tiger Girls) مورد قدردانی هیات داوران این جشنواره بین‌المللی قرار گرفت.

 

دیوید لیونز نیز برای ساخت فیلم سینمایی «رکورد» (Record) موفق به دریافت جایزه 5 هزار دلاری بهترین کارگردان شصتمین دوره جشنواره فیلم سیدنی شد و جایزه 4 هزار دلاری بهترین انیمیشن این جشنواره بین‌المللی نیز به «پروانه‌ها» (Butterflies) به کارگردانی ایزابل پپارد اهدا شد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.