شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

جایزه ادینبورگ برای یک فیلم ضد صهیونیستی

جهانی که برای ما نیست

سینما پرس- گروه سینما/ مستند «جهانی که برای ما نیست» ساخته مهدی فلیفل جایزه بهترین فیلم شصت و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینما پرس، مراسم اختتامیه شصت و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ شب گذشته در حالی برگزار شد که جایزه بهترین فیلم این جشنواره اسکاتلندی  به مستند «جهانی که برای ما نیست» (A World Not Ours) ساخته مهدی فلیفل اهدا شد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، بونگ جون؛ کارگردانی کره‌ای/ ناتالی دورمر؛ بازیگر و سیبان سینات اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ را تشکیل می‌دادند.

 

فلیفل که در دبی به دنیا آمده است پس از دریافت جایزه خود گفت: من برای 13 سال در انگلستان زندگی و کار کرده‌ام و در این کشور درس خوانده‌ام. اما هیچ گاه هیچ کدام از آثارام را در هیچ رویداد سینمایی بریتانیایی به نمایش نگذاشته‌ام. از هیات داوران برای اهدای این جایزه مهم تشکر می‌کند و امیدوارم این اتفاق آغازی باشد برای دیده شدن هرچه بیشتر آثار ما در انگلستان.

 

جایزه «مایکل پاول» این جشنواره بین‌المللی که هر ساله به بهترین اثر بریتانیایی تعلق می‌یابد نیز به مستند «نهنگ» (Leviathan) ساخته لوسین کستینگ تایلر و ورنا پاراول اهدا شد.

 

جمی بلکلی و توبی رگبو نیز برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «تو می‌خواهی من او را بکشم» (u Want me 2 Kill Him) جایزه بهترین بایگران بریتانیایی را دریافت کردند.

 

مستند «آتس در شب» (Fire In the Night) به کارگردانی آنتونی وونک نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شصت و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی ادینبورگ را دریافت کرد.

 

شصت و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ در روز 19 ژوئن (29 خرداد) با نمایش فیلم سینمایی «تنفس» (Breathe In) به کارگردانی درک دورموس آغاز شده بود. این جشنواره اسکاتلدنی با اکران فیلم سینمایی «این یک پایان شاد دیگر نیست» (Not Another Happy Ending)  به پایان رسید.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.