یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹

جایزه اصلی جشنواره مسکو به فیلمساز ترک رسید

ذره

سینما پرس- گروه سینما/ جایزه سنت جرج طلایی سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به فیلم سینمایی «ذره» به نویسندگی و کارگردانی اردم تِپه‌گُز از ترکیه اهدا شد.

به گزارش سینما پرس، مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو شب گذشته در حالی برگزار شد که جایزه سنت جرج طلایی بهترین فیلم این جشنواره روسی به فیلم سینمایی «ذره» (Zerre) به نویسندگی و کارگردانی اردم تِپه‌گُز از ترکیه اهدا شد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، جیل آریکان نیز برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «ذره» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن سی و پنجمین دوره این جشنواره روسی شد. آریکان در این فیلم درام در نقش کارگری بازی می‌کند که به همراه مادر پیر و دختر معلولش در یک آپارتمان متروکه زندگی می‌کنند.

 

جونگ یونگ-هئون کره‌ای نیز برای ساخت فیلم سینمایی «لبنان احساسات» (Lebanon Emotion) جایزه بهترین کارگردان این دوره از جشنواره فیلم مسکو را به خانه برد. این فیلم درام داستان مردی را به تصویر می‌کشد که مادر خود را از دست می‌دهد.

 

الکسی شوچنکوف روسی نیز برای بازی در فیلم سینمایی «میهن فروش» (Hudas) موفق شد جایزه بهترین بازیگر مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مسکو را دریافت کند. آندره بوگاتیرف کارگردان «میهن فروش» است و این فیلم سینمایی براساس رمانی از لئونید آندریف ساخته شده است.

 

هیات داوران این دوره از جشنواره فیلم مسکو نیز جایزه ویژه خود را به فیلم سینمایی «راه خداحافظی» (The Ravine of Goodbye) به کارگردانی تاتسوشی اوموری از ژاپن اهدا کردند.

 

رستم ایلیاسوف روسی برای ساخت «قلعه الف» (Elven Castle) جایزه بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرد و جایزه بهترین مستند سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مسکو نیز به «پدر و پسر» (Father and Son) ساخته پاول لوزینسکی اهدا شد.

 

جایزه «استانیسلاوسکی» یک عمر دستاورد بازیگری جشنواره فیلم مسکو نیز به کسنیا راپوپورت روسی تعلق گرفت.

 

سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» (World War Z) به کارگردانی مارک فورستر آغاز شده بود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.