سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴

جان وو ساخت نسخه چینی «تایتانیک» را آغاز کرد

جان وو

سینما پرس- گروه سینما/ جان وو پس از 4 سال دوری از سینما با ساخت فیلم سینمایی «عبور» که به نوعی نسخه چینی فیلم سینمایی «تایتانیک» است به این حوزه باز می‌گردد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان سازنده فیلم سینمایی «عبور» (The Crossing) در بیانیه‌ای اظهار کردند که جان وو پس از 4 سال دوری از سینما به تازگی فیلمبرداری این فیلم سینمایی را در پکن آغاز کرده است.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «عبور» که ازجمله پروژه‌های عظیم و پرهزینه به شمار می‌آید از سوی رسانه‌های چینی با عنوان «تایتانیک چینی» (Chinese Titanic) خوانده می‌شود. ژانگ ری، هوانگ ژیائومینگ و تونگ داوی از جمله بازیگران مطرح چینی هستند که در کنارسونگ های کایو کره‌ای، ماسامی ناگاساوا ژاپنی و تاکشی کانشیرو تایوانی در این پروژه ایفای نقش می‌کنند.

 

فیلم سینمایی «عبور» که همانند اثر پیشین جان وو به نام «صخره سرخ» (Red Cliff) در دو بخش ساخته و اکران می‌شود داستان 3 زوج را به تصویر می‌کشد که در جریان انقلاب 1949 میلادی چین توسط یک کشتی از طریق دریای چین از این کشور به تایوان فرار می‌کنند.

 

وانگ هویلینگ که پیش از این به همراه آنگ لی فیلمنامه «ببر خیزان، اژدهای پنهان» (Crouchinf Tiger, Hidden Dragon) را نوشته است، نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «عبور» را برعهده دارد.

 

مراحل پیش تولید فیلم سینمایی «عبور» که عنوان اصلی آن «1949» است از سال 2009 میلادی آغاز شده بود، اما به دلیل حساسیت‌های سیاسی چین بررسی فیلمنامه آن و صدور پروانه ساخت برای این پروژه 3 سال به طول انجامیده است.

 

جان وو، «گروه فیلم چی»، «ژیانگ هوس فیلم اند تی‌وی»، «لاین راک پروداکشنز» با تامین بودجه‌ای برابر با 40 میلیون دلار تهیه‌کنندگان 2 قسمت فیلم سینمایی «عبور» هستند.

 

فیلم‌های سینمایی «تغییر چهره» (Face/Off)، «ماموریت؛ غیرممکن 2» (Mission: Impossible II) و «قاتل» (The Killer) از جمله برجسته‌ترین آثار جان وو هستند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.