شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

انسیه شاه‌حسینی « کودکان شلیک نکنید» را می‌نویسد

انسیه شاحسینی

سینماپرس - گروه سینما / انسیه شاه‌حسینی که این روزها درحال نوشتن فیلمنامه بلند «کودکان شلیک نکنید» است، این فیلمنامه را نسبت به آثار دیگر خود متفاوت دانست.

انسیه شاه‌حسینی؛ کارگردان سینما که در حال نگارش فیلمنامه بلند دیگری در زمینه جنگ و دفاع مقدس است،  در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینماپرس گفت: فیلمنامه‌ای که در دست دارم، نسبت به کارهای دیگرم متفاوت است. در واقع این کار که نام «کودکان شلیک نکنید» را برای آن در نظر گرفته‌ام کاری جهانی است.

 

وی درباره نگارش و تحقیقات  فیلمنامه جدید خود  افزود:  تحقیقات این فیلمنامه را تازه تمام شده برای همین نگارش متن فیلمنامه را  تازه شروع کرده‌ام. تحقیقات زیادی برای نگارش این فیلمنامه انجام داده‌ام که به کار قوت زیادی می‌دهد.

 

کارگردان «پنالتی» درباره تحقیقات مربوط به « کودکان شلیک نکنید» گفت: در حدود هشت ماه  برای این فیلم تحقیق می‌کردم. در این مدت سفرهای زیادی انجام دادم و تقریبا تمام کشورهای منطقه از نزدیک دیدم. جنگ‌های این کشورها و شرایط زندگی در هر یک از کشورها دستمایه‌های خوبی برای این فیلمنامه شد.

 

وی افزود: در سفرهایم توانستم محتوایی را برای این فیلم طراحی کنم که ارزش جهانی بودن را به آن ببخشد. جنگ‌های کشورهای دیگر از نزدیک توانست سوژه‌ای را در ذهنم طراحی کند که ارزش نوشتن یک فیلمنامه را برایم داشته باشد.

 

نویسنده فیلمنامه « دل‌نمک» و « آب را گل نکنید»  موضوع فیلمنامه را در حوزه جنگ و دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد:  این فیلم همانطور که از نامش برمی‌آید در حوزه جنگ است. اما بر خلاف نامش نه برای بچه‌هاست و نه درباره بچه‌ها. فیلم یک رئال بزرگسال است .

 

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد:  بچه‌ها شلیک نکنید یکی از کارهای سخت است، این‌که چه وقت نوشتن آن تمام می‌شود را نمی‌دانم ولی از نوشتن آن لذت می‌برم.

 

وی در پایان گفت : نه تنها تحقیقات سختی داشت که سخت نوشته و سخت هم ساخته خواهد شد. اما برای خودم دوست‌داشتنی ترین کارم است و واقعا دوستش دارم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.