«سید رضا صائمی» منتقد سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» ساخته سیاوش اسعدی ، اظهار داشت: اگر سینمای «مسعود کیمیایی» را سینمای مردانه بدانیم با همان مولفه های قصه های خیابانی و قهرمان های زخم خورده و مفاهیمی مثل عدالت و رفاقت و... همین جهان سینمایی در آثار «سیاوش اسعدی» دست کم در همین دو فیلم سینمایی «حوالی اتوبان» و «جیب برخیابان جنوبی» با محور قهرمان زن است.
وی در ادامه در ادامه افزود: فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» نشان از ورود یک روایت تازه از سینمای اجتماعی ایران دارد که درآن وجوه سیاه و زخم خورده شهر و آدم هایی خرد شده در زیر این چرخه معیوب به بیراه می روند را روایت می کند.
این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: سینمای تاثیرگذار که می تواند با رویکرد خاص خود، خلاء های پر نشده سینمای اجتماعی ایران را پر کند و چه بسا بتوان آن را بازسازی و بازنمایی مدرن سینمای «مسعود کیمیایی» دانست که تناسب تاریخی بیشتری با مقتضیات اجتماعی زمانه دارد.
«سید رضا صائمی» در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: فضاهای سایه روشن و خیابان های خیس و باران خورده و نگاه زیبایی شناسانه فیلمساز به لوکیشن و بازنمایی تصویر ازجمله امتیازات سینمای «سیاوش اسعدی» است که در هر دو اثرش، مشاهده می کنیم.
ارسال نظر