یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹

در پی اعلام کاندیدهای بخش‌های مختلف جشنواره؛

گلایه یک طراح صحنه از نادیده گرفتن حقوق معنویش در «چند متر مکعب عشق»

چند متر مکعب عشق*

یک طراح صحنه با بیان اینکه بخشی از طراحی صحنه فیلم سینمایی «چند مترمکعب عشق» را وی انجام داده است، عنوان کرد: با وجود اینکه از طراحی من در این کار استفاده شده است اما نامی از من در این کار برده نشده و حقوق معنوی من از سوی تهیه کننده نادیده گرفته شده است.

محمدرضا میرزا محمدی، با بیان اینکه بخشی از طراحی صحنه و لباس فیلم سینمایی «چندمتر مکعب عشق» را او برعهده داشته است، اما حقوق معنوی او از سوی تهیه کننده این فیلم سینمایی رعایت نشده است، بیان کرد: زمانی که این اکران این فیلم سینمایی در جشنواره انجام شد متوجه شدم که نامی از من در تیتراژ این فیلم سینمایی آورده نشده است ضمن اینکه به تازگی نام طراح صحنه و لباس این فیلم در اسامی کاندیدهای نامزد دریافت جایزه از سوی جشنواره معرفی شده است. 

 

وی ادامه داد: برای «چند متر مکعب عشق» از یک سال پیش با نوید محمدی در رابطه با طراحی صحنه و لوکیشن های فیلم صحبت شده بود و چون رابطه ای دوستانه با یکدیگر داشتیم حتی در مورد انتخاب بازیگرها و ... با یکدیگر صحبت کرده بودیم تا در نهایت پیش تولید این فیلم آغاز شد و حدود یک ماه این مرحله طول کشید، کار بعد از یک ماه کلید خورده و فیلمبرداری آغاز شد بنا به دلایلی قرار شد فیلمبردار و چند تا از بازیگران فیلم تغییر کنند که این تغییر موجب شد حدود 10 روز کار عقب بیافتد، در این مدت بنا به دلایلی من از کار انصراف دادم اما بعد از انصراف من فیلم با همان لوکیشن، تست لباس و... فیلمبرداریش آغاز شد و در نهایت به پایان رسید، و در حال حاضر متوجه شدم که این فیلم بدون اینکه نامی از من برده شود در جشنواره اکران شده است.

 

میرزامحمدی افزود: کار طراحی صحنه کاری نیست که با بود و نبود من بخواهد تعطیل شود بلکه آن کار در همان فضایی که من انتخاب کردم و تست لباسی که من انجام دادم ادامه یافته و از آن زمان به بعد دوست همکاری با عنوان طراح صحنه و لباس آمده و با همان شرایط کار را ادامه داده است، و جالب این است در صنف ما اگر چنین جا به جایی انجام شود دو تا اسم در کنار یکدیگر در تیتراژ قرار می گیرد زیرا تاثیر دو نفر دو فیلم بوده و اسم هر دونفر باید بیاید اما در شرایطی که من از زمان پیش تولید در این کار بودم، تغییر زیادی در طراحی های اولیه این فیلم اتفاق نیافتاده است اما هیچ نامی از من برده نشده است.

 

وی با بیان اینکه در طی یک نامه این مسئله را به دبیر جشنواره اعلام کرده است، بیان کرد: متاسفانه درست نیست که این بی اعتنایی شود و حقوق معنوی افراد نادیده گرفته شود، من با محمودی؛ تهیه کننده این فیلم صحبت کردم و وی گفت چون در آن زمان یکی سری از دوستان کار را ترک کردند اسم آنها را در تیتراژ نیاورده اند، اما خوب این حرف وی در شرایطی صحیح است که کار من در فیلم نباشد اما در شرایطی که فعالیت های من در فیلم جریان دارد و از آن استفاده شده است این یک کار نادرست است که نامی از من برده نشود. به همین دلیل نامه ای نوشته شده، با برگه قرارداد و مدارک دیگر در اختیار جشنواره خواهم داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.