شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

علی قوی تن خبر داد:

«آسمان آبی مادرم» نیمه ماه مبارک رمضان برای حضور در جشنواره کودک کلید می‌خورد

بازگشت به کارگردانی علی قوی تن

سینماپرس: علی قوی تن کارگردان سینما گفت: فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» را نیمه ماه مبارک رمضان برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان کلید خواهیم زد.

 این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: فیلمنامه ای  با عنوان «آسمان آبی مادرم»  را قبل از سفرم به خارج از کشور برای تحقیق روی پروژه سهراب سپهری  به سازمان سینمایی ارائه داده بودم که توانست پروانه ساخت دریافت کند. این فیلم در ادامه سینمای مستقل با محوریت حضور یک کودک در روستا است.

کارگردان «آفتاب، مهتاب، زمین» تصریح کرد: در حال حاضر مراحل پایانی پیش تولید فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» را می گذرانیم. در این فیلم قرار است از ۲۰ بازیگر فرعی کودک استفاده نماییم. 

کارگردان «سنجاقکهای برکه سبز» تاکید کرد: در حال حاضر نیمی از بازیگران کودک فیلم انتخاب شده اند و در حال آماده سازی این کودکان برای بازی در این فیلم هستیم. کودکانی که تا کنون انتخاب شده اند در استودیو در حال تمرین هستند تا با شرایط وقف بیشتری در مناطق کویری پیدا کنند.

قوی تن تصریح کرد: قرار بر این است تا طبق برنامه ریزی فیلم نیمه ماه مبارک رمضان کلید بخورد و چشم انداز ما حضور این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان است،امیدوارم شرایط به ما اجازه دهد تا بتوانیم این فیلم را به جشنواره کودک برسانیم.

کارگردان «نسکافه داغ داغ» در مورد داستان این فیلم نیز گفت:  داستان «آسمان آبی مادرم» در یک فضای بومی به یکسری از مسائل و دغدغه‌های کودکان می‌پردازد.

این کارگردان سینما به لوکیشن های فیلم اشاره کرد و افزود: دستیاران بنده لوکیشنهای مختلفی را در کرمان، زاهدان و سمنان مورد بررسی قرار داده اند و در نهایت مناطق کویری برای فیلمبرداری این فیلم انتخاب شده است.

وی گفت: به زودی با کلید خوردن فیلم اسامی عوامل اعلام خواهد شد.

بنابراین گزارش، علی قوی تن سال گذشته با فیلم سینمایی «بازگشت» در  بخش نوعی تجربه جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

وی متولد سال ۱۳۴۳ درگز است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۱ با ساخت فیلم های کوتاه ۸ میلی متری و ۱۶ میلی متری مستند آغاز کرد و سال ۱۳۸۶ با ساخت فیلم نیمه بلند «غبار» و دریافت مجوز حرفه ای از وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد سینمای حرفه ای شد. فیلم «عشق من، شهر من» نخستین فیلم سینمایی اوست.

«بازگشت»، «آفتاب، مهتاب، زمین»، «پرواز بادبادک ها»، «سنجاقک های برکه سبز»، «نسکافه داغ داغ»، «سرود تولد»، «آدمک ها»، «تنها»، «توطئه»، «ضربه طوفان» و «عشق من، شهر من» در کارنامه فیلمسازی علی قوی تن به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.