سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

روزهای پر کار یک مدیر فیلمبرداری

تورج منصوری: «ایران برگر» جوزانی دوهفته دیگر جلوی دوربین می رود

تورج منصوری*

سینماپرس: تورج منصوری مدیر فیلمبرداری سینما از کلید خوردن فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته تا دو هفته آینده خبر داد.

فیلمبرداری «۳۳روز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: لوکیشن های جدیدترین فیلم مسعود جعفری جوزانی در استانهای تهران، البرز و لرستان است. 

مدیر فیلمبرداری «پل چوبی» به سایر فعالیت های خود اشاره کرد و افزود:  از سال های  گذشته فیلم سینمایی «عقاب صحرا» ساخته مهرداد خوشبخت را داشتم که فیلم هنوز موفق به اکران عمومی نشده است.

منصوری تصریح کرد: فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد را فیلمبرداری می کردیم که فیلمبرداری آن به نیمه رسید و بعد به دلایلی فیلمبرداری متوقف شد، اگر قرار باشد این پروژه دوباره راه اندازی شود، مشغول فیلمبرداری ادامه این فیلم خواهم شد.

مدیر فیلمبرداری «اخراجی های ۲» در پایان این گفت وگو یادآور شد: سال گذشته با قاسم جعفری فیلمی به نام «واله» را کار کردیم که فیلمبرداری آن در تهران، شیراز، چالوس و بخشی در شهرک دفاع مقدس  با بازی بهاره کیان افشار و نوید لایقی انجام شد و در حال حاضر  مراحل فنی این فیلم در حال انجام است و نام فیلم نیز تغییر خواهد کرد.

بنابراین گزارش، «تورج منصوری» متولد ۱۳۳۳ تهران، فارغ التحصيل سينما از دانشگاه اشلند ايالت آريگان آمريكا است. وی فعاليت هنری را از سال ۱۳۵۰ با عكاسي برای مجله هنر و معماری شروع كرد و سپس در چند فيلم كوتاه تلويزيونی از ساخته های فرامرز معطر مانند فيلم «ارگانيك» به عنوان دستيار كار كرد. او بعدتر خودش چند فيلم كوتاه برای تلويزيون مشهد ساخت و در سال ۱۳۵۹ فيلمبردارسی فيلم كوتاه «۵۹/۳/۷» را انجام داد. منصوری پس از چند تجربه ديگر در زمينه فيلم های كوتاه، فعاليت در سينماي حرفه ای را از سال ۱۳۶۳ فيلم «مردی كه زياد می دانست» ساخته يدالله صمدی به عنوان دستيار كارگردان آغاز كرد.

فیلم های «پل چوبی»، «جرم»، «آئینه های رو به رو»، «پنهان»، «پسر تهرونی»، «مهمان مامان»، «مکس»، «عاشق» و ... در کارنامه فیلمبرداری تورج منصوری به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.