یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

همراه با گفت و گویی از افخمی و عطاران

جدیدترین ماهنامه سینمایی «فیلم نگار» با نگاهی به دو فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «ردکارپت» منتشر شد

فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز ودیگران

سینماپرس: جدیدترین ماهنامه سینمایی «فیلم نگار» در سال سیزدهم در ۱۶۰ صفحه، ویژه مرداد ماه با نگاهی به فیلمهای سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «ردکارپت» منتشر شد که در این شماره گفت و گویی با بهروز افخمی و رضا عطاران صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگارس سینماپرس، در جدیدترین شماره ماهنامه سینمایی «فیلم نگار» موضوعات مختلفی از جمله سینمای ایران، سینمای جهان و نقد فیلم های روی پرده مورد بررسی قرار گرفته است که در شرح صفحات این مجله آمده است:

سرمقاله

سینمای دینی: عاشورا ص ۶

سینمای ایران: ۱۰ دقیقه اول ص ۱۰/  سكانس برگزیده ص ۱۲/  بانك فیلمنامه ص ۱۴/

اكران (بررسی فیلم های روی پرده)؛ آذر/ شهدخت/ پرویز و دیگران/ رد كارپت/ امروز/ برف/ دربست آزادی/ رهاتر از دریا/ تجریش ناتمام ص ۱۵

سینمای ایران: پوشه آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

 روایت در فیلمنامه ص ۲۲/ شخصیت پردازی ص ۲۵/ یادداشت مرجان شیرمحمدی (رمان نویس) ص ۲۷/  گفت و گو با بهروز افخمی ص ۲۸

سینمای ایران: پوشه رد كارپت

 بررسی مولفه های كمیك ص ۳۷/  پایان باز در فیلمنامه بدون پیرنگ ص ۴۲/ منطق روایی در فیلمنامه ص ۴۵/  گفت و گو با رضا عطاران ص ۴۶/ یك سكانس حذف شده از فیلمنامه ص ۵۲

سینمای ایران: پوشه دربست آزادی

 عناصر معناساز در فیلمنامه ص  ۵۳/  مولفه های سینمای خیابانی در فیلمنامه ص ۵۵

درنگی بر روایت و شخصیت در فیلمنامه تجریش ناتمام ص ۵۹

سینمای ایران: پوشه برف

 شیوه داستان گویی ص ۶۱/ منطق بحران و كنش شخصیت ها ص ۶۴/

سینمای جهان: سیناپس

 خیابان جامپ شماره ۲۱/ یك میلیون راه برای مردن در غرب/ واگرا/ دام همینگوی/ چگونه اژدهای خود را تربیت كنیم .. ص ۶۸

سینمای جهان: پوشه هتل مجلل بوداپست

عناصر سازنده لحن در فیلمنامه ص ۷۵/ بررسی فیلمنامه ص ۷۸/ گفت و گو با وس اندرسون ص ۷۹

سینمای جهان: عادات نوشتن

 ۱۰۱ عادت نوشتن فیلمنامه نویسان بزرگ سینما ص ۸۱

سینمای جهان: الگو

۲۰ پیرنگ اصلی فیلمنامه ص ۸۴/ ابزار فیلمنامه برای تحلیل فیلمنامه ص ۸۷/ مانند استادان بنویسیم (جی . دی . سالینجر) ص ۹۴

مستند و كوتاه

نگاهی به مستند پادشاهی جنون و رویا ص ۱۰۰/  یادداشتی بر مستند در فاصله دو كوچ ص ۱۰۱/  نوشتن فیلمنامه برای فیلم كوتاه ص ۱۰۳/  گفت و گو با فرشته پرنیان، كارگردان فیلم كوتاه ص ۱۰۶

فیلمنامه كامل

ماد ص ۱۰۹/  یادداشت مترجم ص ۱۵۳/  سكانس طلایی ص ۱۵۴/ استاد و شاگرد عشق در فیلمنامه ص ۱۵۶

بر اساس این گزارش صد و چهلمین شماره‌ مجله‌ فیلم نگار با مصاحبه‌ای با بهروز افخمی درباره‌ فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران و رضا عطاران درباره ردکارپت منتشر شد.

گفت و گو حابر قاسمعلی با بهروز افخمی: جایی میان سینمای کلاسیک و خرده پیرنگ

گفت و گو با افخمی همیشه برایم جذاب است یک فیلمساز باسواد یک فیلم بین حرفه ای یک خوره کتاب واقعی  در عین حال یک دوست بی تکلف و البته صریح! این گفت و گو عصر یکی از روزهای ماه رمضان انجام شد...

ردکارپت یا کابوی خیابانی دف زن

شاهپور شهبازی: ردکارپت را که می بینیم رویای فرش قرمز را به برهوت خواب می سپاریم. رد کارپت روایت یکی از جان های شریف رویاپرداز سینماست که با سفر به فرانسه و رفتن به جشنواره کن آرزوی ملاقات و همکاری با بزرگان سینمای دنیا را در خیال می بافد. ...

گفت و گو با رضا عطاران: رضا بر کناره فرش قرمز ما و آن دیگران

روزبه کمالی: در ردکارپت عطاران رضا عاشق سینما است و از دروازه سینما به شهر فرنگ غرب پا می نهد به جهان دیگران که اکنون ایرانی هایی همچون کیارستمی و فرهادی هم که بر آن فرش قرمز و پرده جادویی سینمای کن می مانند و به آن راه نمی یابد. ...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.