شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

ویژگی های یک فیلم خوب دفاع مقدسی/ ۵

قهرمانی: باید بجای زشتی ها و کشتارهای دوران جنگ، زیبایی‌های دفاع مقدس را به تصویر کشید

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما صبح امروز گفت: آثار دفاع مقدس باید مبتنی بر واقعیتهای آن دوران باشد و صرفاً نباید به پلشتی ها، زشتی ها و کشتار جنگ پرداخت بلکه باید زیبایی ها آن را به تصویر کشید.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد ویژگی های یک فیلم خوب دفاع مقدسی اظهار داشت: در هر گونه سینمایی باید از تکنیک های لازم، ویژوال افکت، بازیگری، فیلمنامه ، کارگردانی ، و ... بهره برد اما ملاحظات اصلی در مورد یک فیلم خوب دفاع مقدسی را در محتوای یک اثر باید دانست.

تهیه کننده «شکارچی شنبه» تصریح کرد: آثار دفاع مقدس باید مبتنی بر واقعیت های اتفاق افتاده در هشت سال جنگ تحمیلی باشد که ظهور و بروز پیدا کرده و نباید در آثار دفاع مقدسی صرفاً به پلشتی ها ، زشتی ها و کشتارها و ... پرداخت بلکه به نظر من باید بیشتر به زیبایی هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی رخ داده بپردازیم.

تهیه کننده «فرشتگان قصاب» یادآور شد: کتبی که حضرت آقا در تقریظ های متعدد در مورد جنگ معرفی کرده اند، مملو از زیبایی های جاری و ساری در دل جنگ است که حتماً باید به این کتاب ها، بارها و بارها رجوع شود تا بتوانند فیلم های خوبی در زمینه دفاع مقدس ساخته شود. در بیشتر این تقریظ ها تاکید شده است قابلیت ساخت ده ها فیلم سینمایی را دارند.

قهرمانی ادامه داد:  نکته بعدی در مورد این بحث این است که نباید دشمنی های خود را صرفاً با مردم عراق نشان دهیم بلکه آن چیزی که اتفاق افتاد، جنگ ما با مردم عراق نبود بلکه جنگ با حکومت دیکتاوری بود که با حمایت حزب بعث عراق صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران همزمان با عراق با چندین کشور درگیر یک جنگ جهانی بود، چرا که برخی کشورها حمایت مالی به عراق داشتند ، برخی دیگر سلاح و تجهیزات می دادند و همزمان ۳۴ کشور به مدد عراق می آمدند و جوانان این کشور با همه این ها مبارزه کردند اما در همین جنگ ها زیبایی هایی بود که به تصویر کشیده نشده است

تهیه کننده «گیرنده» گفت:  بنده بسیاری از کتب و عکس های دفاع مقدس را ملاحظه و مطالعه کرده ام و حدود ۵۰ تا ۶۰ جلد آلبوم از آن دوران به یادگار دارم که مملو از زیبایی است  و حضور پرشور اقشار مختلف در جنگ از پیر و جوان و خردسال برای خیلی ها آموزنده است که این ها به چه انگیزه ای جنگ می کنند و همواره از خدا می خواهند در این راه شهید شوند، برای خیلی ها عبرت آموز است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.