چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

همزمان با بیستمین نمایشگاه مطبوعات

آبیار: قدرت بالای رسانه در جذب مخاطب برای تماشای یک فیلم انکارناپذیر است

نرگس آبیار

سینماپرس: نرگس آبیار کارگردان سینما پیرامون نقش رسانه ها در روند تولیدات سینمایی گفت: «رسانه ها از قدرت بالایی برای جذب مخاطب جهت تماشای یک فیلم برخوردار هستند و این فرصت هم انکارناپذیر و هم برای اهالی سینما مغتنم است.»

آبیار با حضور در غرفه سینماپرس در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: «رسانه ها در معرفی یک فیلم و شناساندن آن به مخاطب نقش به شدت پررنگی دارند؛ بخش عمده تبلیغات یک فیلم اعم از معرفی و نقد و بررسی توسط رسانه ها انجام می شود.»

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر توقع یک سینماگر از رسانه چیست، بیان داشت: «مهمترین عنصری که برای یک فیلم ساز از سوی رسانه ها مهم می باشد، انتقال دادن صحیح اخبار است؛ گاهی برخی از رسانه ها در امانت داری در صحبت های فیلم سازان کوتاهی می کنند و این خیلی آزار دهنده می باشد.»

وی افزود: «برخی از دوستان رسانه ای امانت داری در صحبت های فیلم سازان را قربانی سرعت در نگارش و انتقال اخبار می کنند. چندی پیش گفتگویی با این تیتر که نرگس آبیار فیلم بعدی خود را درباره امام رضا (ع) می سازد منتشر شد؛ در حالی که من در پاسخ به سوال آن خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمایل به تولید فیلمی با موضوع امام رضا (ع) دارم پاسخ مثبتی دادم!»

کارگردان فیلم تحسین شده «شیار ۱۳۴» در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: «رسانه های ما خیلی پویا و فعال عمل می کنند و این پویا بودن در شناساندن فضای سینما به جامعه کمک بزرگی کرده است.»

آبیار افزود: «ای کاش در نمایشگاه مطبوعات بخشی با عنوان تقدیر از رسانه های فعال و یا خبرنگاران فعال وجود داشت تا رسانه ها با انگیزه و هدف بهتری به فعالیت خود ادامه می دادند. به وجود آوردن یک فضای سالم رقابتی رشد رسانه ها و تربیت خبرنگاران متعهد را موجب خواهد شد.»

وی در پایان بیان داشت: «با این حال جدا شدن نمایشگاه مطبوعات از رسانه ها گام بزرگی در تمرکز جامعه و مردم بر مطبوعات به حساب می آید؛ مطبوعات همیشه در حاشیه بود در حالی که الان با برگزاری نمایشگاه تخصصی برای مطبوعات به آن رونق بخشیده اند.»

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.