علویان در ادامه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس بیان داشت: «در اغلب مواقع بر اکثر صداگذاران فیلم فشارهایی برای رسیدن فیلم به جشنواره فیلم فجر وارد آمده و این فشارها سبب می شود تمرکز و خلاقیت کاری من و هم صنفی های من ضعیف شود به بیان دیگر همیشه سرعت در رسیدن فیلم به جشنواره، کیفیت فیلم را تحت الشعاع قرار داده است.»
صداگذار فیلم «چ» در ادامه افزود: «مدیران باید به تاریخ و زمانی که برای رسیدن و بازبینی فیلم ها به جشنواره فیلم فجر مشخص کرده اند پایبند باشند تا فیلمسازان و دیگر عواملی که در تولید آن فیلم زحمت می کشند با فراغ بال به کار خود بپردازند.»
وی اظهار داشت: « متأسفانه همیشه برای جشنواره فیلم فجر، فیلمی که اردیبشهت ماه کلید می خورد در کنار فیلمی که اواسط آذر ماه فیلم برداری اش شروع می شود همزمان به دبیرخانه جشنواره می رسند و این به این معناست که موضوعی بنام زمانبندی کاملأ نادیده گرفته میشود، در حالیکه فیلمسازان و تهیه کنندگان ما باید بر اساس تاریخ های از پیش مشخص شده برنامه ریزی کنند.»
علویان که صداگذاری فیلم «یحیی سکوت نکرد» را بر عهده دارد بیان داشت: «مگر ما چند لابراتوار و استودیو برای اصلاح صدا و رنگ داریم؟ به همین خاطر طبیعی است زمانی که حجم کار بیشتر می شود کیفیت آثار هم رو به زوال می رود و دقت و تمرکز حرفه ای، تحت تاثیر شتاب رسیدن فیلم به جشنواره قرار می گیرد.»
صداگذار فیلم «چهارشنبه ۱۹ آبان» افزود: «همیشه دغدغه رسیدن و نرسیدن فیلم به جشنواره فیلم فجر برای دست اندرکاران تهیه یک فیلم وجود داشته است در حالی که نباید این گونه باشد و مدیران باید با تعیین یک تاریخ مشخص و عدم تمدید آن در تولید یک فیلم با کیفیت به فیلمسازان این عرصه کمک کنند.»
وی در پایان بیان داشت: «در تولید و پخش آثار سینمایی مشکلات بسیاری وجود دارد و فقط می توان امیدوار بود که با سرایت پیشرفت تکنولوژی به سینمای ایران در دراز مدت برخی از مشکلات صداگذاری در سینما برطرف می شود.»
ارسال نظر