دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

سینماپرس و حسین قاسمی جامی

«طوطی و ماهی» اوایل سال آینده جلوی دوربین خواهد رفت/ سه فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کرده‌ام

حسین قاسمی جامی*

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان و فیلمنامه نویس سینما صبح امروز از کلید خوردن «طوطی و ماهی» در اوایل سال آینده و پر کردن فرم سه فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: در حال حاضر به همراه تیمی مشغول نگارش یک فیلمنامه به نام «طوطی و ماهی» هستیم که حال و هوای اجتماعی دارد و تا چند روز آینده برای صدور پروانه ساخت این فیلم اقدام خواهیم کرد.

کارگردان «پیتزا مخلوط» در ادامه بیان داشت:  قصد دارم پس از سال‌هایی که با موضوع دفاع مقدس و شهدا فیلم ساخته ام، بار دیگر به مسائل اجتماعی نیز بپردازم و دغدغه هایی را که در این سال ها به ذهن سپرده بودم را در قالب یک فیلم سینمایی ارائه کنم.

قاسمی جامی یادآور شد: اگر روال طبیعی و مطلوب پیش برود، این فیلم را که نگاهی به فیلم سینمایی «چشم شیشه ای» یکی از ساخته های پیشینم دارد را اوایل سال آینده جلوی دوربین خواهم برد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود اظهار داشت:  مراحل فنی فیلم سینمایی «به بادبادک‌ها شلیک نکنید» را به اتمام رسانده ایم و به دنبال پروانه نمایش آن هستیم.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «به بادبادک ها شلیک نکنید» داستان دختر بچه ای است که در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در باغ زیتون مشغول بادبادک بازی است که عکسی توجه اش را جلب می کند و یک رمز گشایی صورت می گیرد. این فیلم با هدف نشان دادن مظلومیت های کودکان غزه ساخته شده است.

 وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: ضمن اینکه فرم حضور سه فیلم‌ «به بادبادکها شلیک نکنید»، «مروارید خلیج فارس» و «تا دور دست‌ها» را برای حضور در جشنواره سی و سوم فیلم فجر پر کرده ایم و در صورت تایید هیئت انتخاب اولین نمایش این فیلم ها در سی و سومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

برپایه این گزارش، ۱۰ فیلم در کارنامه حسین قاسمی جامی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «پیتزا مخلوط»، «چشم شیشه ای»، «زمزمه بودا»، «یک شب، یک غریبه» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.