دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴

محمد قهرمانی در گفتگو با سینماپرس:

غیبت مسئولان سینمایی در جشنواره فیلم عمار ناشی از عدم پذیرش مردمی بودن این رویداد فرهنگی است

حضور محمد قهرمانی در غرفه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس:محمد قهرمانی تهیه کننده سینما با بیان اینکه جشنواره عمار با پشتوانه مردم سال به سال گام های بلندی بر می دارد گفت: عدم توجه و حضور مسئولین دولتی و نهادهای ذیربط حوزه فرهنگ و هنر به خصوص در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره مردمی عمار حکایت نانوشته ای از پذیرش مردمی بودن این جشنواره توسط برخی مدیران سینمایی است.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با اشاره به مردمی بودن جشنواره عمار گفت: این جشنواره محصول تلاش بخشی از مردم دلسوز و ارزشی کشور است که دغدغه اجرایی شدن ارزش ها و خواسته های دینی را در حوزه فرهنگ و هنر داشتند لیکن از طریق ابزار دولتی امکان آن را نداشتند و سرانجام با تکیه بر حمایت های مردمی موفق به برگزاری چنین رویداد مهمی شدند.

تهیه کننده «فرشتگان قصاب» در ادامه افزود: از زمان افتتاح این جشنواره، سال به سال این اتفاق فرخنده به توفیقات خوبی دست یافته است و در همه حال از گوشه و کنار می شنویم که سال به سال آثار آن به لحاظ کمی و کیفی رو به رشد و پیشرفت است.

تهیه کننده «گیرنده» بیان داشت: سالها شاهد بودیم مردم شهرهای مختلف برای تماشای یک اثر مستند و کوتاه در سینماها باید مسافت زیادی را طی می کردند اما این جشنواره با اکران مردمی در شهرهای مختلف و با پشتوانه مردم گام های بلند و ارزشی برداشته و کار را برای مردم در این زمینه آسان کرده است.

قهرمانی بیان داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی مدون صورت گرفته آثار شرکت کننده در جشنواره فیلم عمار علاوه بر اکران در مساجد و مدارس و ... از شبکه های مختلف صدا و سیما نیز پخش می شود که این کار نیز بر تبلیغ صحیح این رویداد در میان آحاد مردم بسیار تأثیرگذار است.

تهیه کننده «شکارچی شنبه» در ادامه افزود: برای ارتقاء آثار، جشنواره مردمی فیلم عمار نباید چشم به دستگاه های دولتی داشته باشد و باید با پشتوانه مردم در مسیر رشد و ترقی گام برداشت، من مطمئن هستم که مردم برای کارهای خیر در حوزه فرهنگی و انقلابی هم هزینه خواهند کرد.

محمد قهرمانی در پایان این گفتگو ابراز امیدواری کرد جشنواره ای که با نام انقلاب عجین است و از ارزش های انقلاب سخن میگوید با پشتوانه مردم سال به سال رشد پیشتری پیدا نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.