وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اصغر شاهوردی این روزها وضعیت خوبی ندارد و درد بسیار زیادی را تحمل می کند. این در حالی است که به خاطر بی تحرکی و پوکی استخوان تمامی مهره های کمر و استخوان های لگن وی شکسته و از جایی که هزینه های درمانی وی بسیار سنگین است و هیچ نهادی این هزینه ها را تقبل نکرده است ما نتوانسته ایم برای بهبودی بخشیدن به وضعیت فعلی وی کاری انجام دهیم.
وی تصریح کرد: «همسرم همواره به من یادآور میشد که سینما «نامرد» است و من در طول این مدت از سر بی مهری ها فهمیدم که حرف شاهوردی در مورد سینما درست بوده است.
همسر صدابردار باسابقه سینما خاطرنشان کرد: اصغر حتماً باید در خارج از کشور عمل شود چرا که بعد از عمل های جراحی که در ایران روی وی انجام شد وضعیت او روز به روز بدتر از گذشته شده است و بعد از یکی از عمل هایش در بیمارستان «لاله» یکی از پاهایش که سالم بود نیز بی تحرک شد و هیچ یک از پزشکان بعد از اعتراض ما نسبت به این امر پاسخی به ما ندادند.
وی ادامه داد: حتی اگر شاهوردی ۲۰ درصد هم نسبت به وضعیت فعلی اش بهتر شود برای تمامی خانواده ما جای امیدواری است چرا که در حال حاضر هم خود او و هم تمامی اعضای خانواده ما از لحاظ روحی و روانی بیمار شده اند و یک اتفاق مثبت هرچند که اندک و ناچیز باشد می تواند روحیه ما را بهبود بخشد.
افشاری تاکید کرد: زمانی که هنرمندان سینما و مدیران سینمایی مرتباً به ما سر می زنند حال تمامی ما بهتر از حالا بود اما طی یک سال و نیم گذشته که هیچ یک از مدیران سینما حتی زحمت این را به خود نداده اند که به صورت تلفنی جویای حال ما شوند تمامی ما با یک بحران روحی شدید دست و پنجه نرم می کنیم. من همیشه آماده بوده و هستم که از تمامی هنرمندان و هنردوستانی که به عیادت اصغر می آیند با روی گشوده استقبال نمایم چرا که تمامی ما به دیدار آن ها نیاز داریم و حضور آن ها می تواند برای ما کمک بزرگی باشد.
همسر اصغر شاهوردی تصریح کرد: تنها مدیری که همچنان از ما یاد می کند سیداحمد میرعلایی مدیر عامل فارابی دولت قبل است. ایشان نه تنها مرتباً از حال شاهوردی جویا می شوند بلکه ما را نیز به منزل خود دعوت می کنند و دیگر عضوی از خانواده ما شده اند. ای کاش رویه ایشان را تهیه کنندگانی که این بلا را سر اصغر آورده اند و یا سایر مدیران سینمایی فعلی نیز داشتند اما افسوس که کسی یادی از ما نمی کند.
وی در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ماهیانه مبلغ ناچیزی را برای درمان شاهوردی تقبل کرده است اظهار داشت: من فقط ماهیانه حدود یک و نیم میلیون تومان را برای انجام فیزیوتراپی ایشان هزینه می کنم این در حالی است که او نیاز به گفتار درمانی و بسیاری هزینه های جانبی دیگر دارد که باعث شده کمر من زیر بار این هزینه ها خرد بشود. هزینه ای که ارشاد به ما می دهد تنها قطره از یک دریای بی کران است و کسی از خود سوال نمی کند که مابقی این دریا را چه کسی باید پر نماید؟
وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: اصغر شاهوردی این روزها به همه سینمای ایران نیاز دارد. من از ۱۶ سالگی در کنار او بوده ام و می دانم که چه زحمات هایی را برای جایگزین کردن صدای سر صحنه کشیده است. من در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر که بهار سینمای ایران است از تمامی مسئولین و هنرمندان می خواهم که او را فراموش نکنند و برای بهبودی وی کوشا باشند. من از صبح که بیدار می شوم همه فکرم این است که از طریق وام بتوانم این هزینه را تامین کنم که تا همسرم درد کمتری بکشد و در نهایت هم راهی به جایی ندارم.
گفتنی است؛ اصغر شاهوردی به عنوان يكي از بنيان گذاران صدابرداری سر صحنه در سینمای ایران است و صدابرداري فيلمهايی چون «اجارهنشينها»، «خانه دوست كجاست؟» «باشو غريبه كوچك»، «هامون»، «سارا»، «قرمز»، «موج مرده»، «بماني»، «زير پوست شهر» و ... را در کارنامه خود دارد. اصغر شاهوردی آبانماه سال ۱۳۸۶ پس از بازگشت از لوکیشن فیلم «چراغی در مه» از شمال کشور دچار حادثه رانندگی و آسیب دیدگی مغزی جدی شد. این صدابردار با سابقه سینمای ایران در پنجمین و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای صدابرداری فیلم های «نار و نی» و «خانه دوست کجاست» برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری شد.
نظرات