چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

گپی با فعالان پشت دوربین در برج میلاد

حسینی وند: تدوین فیلم جدید محسن تنابنده هفته آینده همزمان با فیلمبرداری به اتمام می‌رسد

مهدی حسینی وند

سینماپرس: مهدی حسینی وند تدوینگر سینما که مهمان سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود از اتمام تدوین فیلم جدید محسن تنابنده با نام «گینس» همزمان با اتمام فیلمبرداری در اوایل هفته آینده خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: به خاطر تدوین سریال شبکه خانگی «شاهگوش» ساخته داود میرباقری، نتوانستم سایر آثار پیشنهادی که زیاد هم بودند  را قبول کنم و امسال تنها با فیلم سینمایی «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارم.  

تدوینگر فیلم سینمایی «چ» در مورد سایر فعالیتهای خود توضیح داد: قبل از شروع جشنواره فیلم فجر فیلم مونتاژ فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» به کارگردانی علی قوی تن را به اتمام رساندم و این روزها همزمان با روزهای پایانی فیلمبرداری «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده مشغول تدوین همزمان این اثر سینمایی هستم.

تدوینگر «چ» در ادامه بیان داشت: قرار است از اوایل اسفند مونتاژ فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابولقاسم طالبی را آغاز کنم.

بنابراین گزارش، داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

وی در پایان این گفتگو مورد فیلمهای آماده نمایش خود نیز گفت: دو  فیلم «گامهای شیدایی» ساخته حمید بهمنی و «پرواز بادبادکها» ساخته علی قوی تن را آماده نمایش دارم.

بنابراین گزارش، مهدی حسینی وند تا کنون تدوین ۲۲ فیلم سینمایی را بر عهده داشته است که از جمله آنها می توان به «دعوت»، «چک»، «من و زیبا»، «سنتوری» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.