چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

در گفتگوی ما با پدرام اکبری عنوان شد؛

انتقاد از بلاتکلیفی نمایش فیلم‌های مستند در خانه هنرمندان/ بحران نبود سالن پس از ۱۲ سال!

سر در خانه هنرمندان ایران*

سینماپرس: پدرام اکبری مدیر کارگروه نمایش فیلم های مستند در خانه هنرمندان گفت: پس از ۱۲ سال برای اکران هفتگی فیلم های مستند در خانه هنرمندان با بحران نبود سالن مواجه شده ایم.

اکبری در گفتگو با سینماپرس خاطرنشان کرد: از اوایل مهرماه خانه هنرمندان یکی از سالن های اصلی اش را به گروه هنر و تجربه اختصاص داده و از آنجا که امکانات نمایشی اش تقلیل پیدا کرده نمایش فیلم های مستند که بنده دبیر کارگروه آن هستم پس از ۱۲ سال برگزاری مستمر تحت الشعاع این برنامه قرار گرفته و با بحران نبود سالن مواجه شده است.

این مستندساز در ادامه عنوان کرد: متأسفانه خانه هنرمندان نیز در هفته های گذشته خیلی از برنامه های ما را با در اختیار گذاشتن سالن به برنامه های دیگر از جمله برنامه ای به مدیریت سیف الله صمدیان با عنوان «جشن تصویر سال» نمایش فیلم های مستند را پس از ۱۲ سال به طور موقت تعطیل کرده است.

وی افزود: ما برای نمایش فیلم های مستند در هفته به سالن شهناز متمرکز شده ایم که متأسفانه به دلیل اکران فیلم توسط اصناف مختلف و یا برگزاری هفته های فرهنگی سفارتخانه ها در این سالن ما در برگزاری نمایش هفتگی فیلم های مستند دچار مشکل شده ایم.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: برنامه نمایش فیلم های مستند که به مدیریت من در خانه هنرمندان برگزار می شد طی ۵ هفته گذشته به دلایلی که عنوان کردم برگزار نشده است و من از این بابت بسیار گلایه مند هستم چرا که در این سالها برنامه ها و نمایش های متعددی داشتیم که هیچگاه دچار مشکلاتی اینچنینی نشد. ما این برنامه را برای عرضه نمایش فیلم های مستند در بین مخاطبان خود در نظر داشتیم تا حداقل هزینه و تلاشی که مستندسازان در ساخت فیلمشان دارند در جایی دیده شود.

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: ما از روابط عمومی خانه هنرمندان قولی گرفته ایم که در ۶ ماه اول سال آینده مشکل و وقفه ای در برگزاری این برنامه به وجود نیاید و من امیدوارم که مسئولان خانه هنرمندان به قولشان وفادار بمانند که البته گویا ساعت برگزاری این برنامه یک ساعت به تعویق خواهد افتاد.

وی در ادامه افزود: پس از پنج هفته مستند «از چشمانتان می پرسم» با حضور تهیه کننده، کارگردان و بهروز غریب پور نمایش داده خواهد شد. این مستند به اندیشه ها، هنرها، فعالیتها و جایگاه بهروز غریب پور در هنر عروسکی ما می پردازد.

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان خانه هنرمندان به ما قول داده اند که چهارشنبه هفته آینده که مصادف با بیستم اسفندماه است سالنی را برای نمایش فیلمی مستند در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: مستند «من از چشمانتان می پرسم» به کارگردانی آقای اسلامیان استثنائاً به جای سه شنبه، این بار چهارشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور تهیه کننده، کارگردان و آقای بهروز غریب پور نمایش داده خواهد شد.  

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.