شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

یک مستندساز به سینماپرس حبر داد:

مرکز گسترش زندگی قهرمان «شیرجه» کشور را به تصویر می‌کشد/ «پرنده آبی»؛ در مرحله پیش تولید

تقی عسگری (پدر شیرجه)

سینماپرس: کاوه بهرامی مقدم کارگردان مستند اظهار داشت: برای ساخت مستند «پرنده آبی» با موضوع زندگی تقی عسگری (پدر شیرجه ایران) با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طی قرارداد نوشته شده وارد مرحله پیش تولید شده ایم.

بهرامی مقدم در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد: این مستند به عملکرد و زندگی این قهرمان ملی می پردازد که متأسفانه در هیچ نهاد دولتی و حتی تلویزیون یادی از قهرمانی های وی نشده و از نظر من جایگاه تقی عسگری بسیار بالا است که متأسفانه به آن پرداخته نشده است.

این کارگردان افزود: این فیلم درباره یکی از پیشکسوتان شیرجه ایران است که در سال ۱۳۵۴ قهرمانی را در بازی های آسیایی دهلی نو برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: متأسفانه این شخصیت در بین قهرمانان نامدار ایران مغفول مانده و این در حالیست که پس از موفقیت وی در بازی های آسیایی دهلی نو دیگر هیچ یک از ورزشکاران ایرانی موفق به دریافت این جایزه ارزشمند نشدند.

بهرامی مقدم افزود: بسیاری از قهرمانان شیرجه ایران را عسگری پرورش داده و می توان گفت اکثر کسانی که در مسابقات شیرجه موفق به کسب مقامهای بالا شدند از شاگردان ایشان بودند.

وی خاطرنشان کرد:  تقی عسگری علاوه بر قهرمانی های متعدد در عرصه های جهانی در ایران نیز مجموعه های ورزشی و استخرهایی با استانداردهای ملی ساخته است که نشان از دغدغه وی در مغوله ای است که در آن کار می کند. عسگری تنها کسی است که در ایران استانداردهای بین المللی استخر را در ساخت رعایت کرده است.

کارگردان مستند «مروارید سیاه» با اشار ه به فعالیت های شخصیت اصلی فیلم اظهار داشت: وی تمام زمان خود را وقف شیرجه و مدال آفرینی و آموزش شیرجه گذراند و امیدوارم در این مستند ۴۰ دقیقه ای بتوانم گوشه ای از فعالیت های این ورزشکار و فهرمانی های این قهرمان با ارزش کشورمان را به تصویر بکشم.

این کارگردان در پایان عوامل مشخص شده در ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: هامون بهرامی مقدم به عنوان تصویربردار فیلم هستند و تدوین این اثر نیز توسط خودم و ایشان انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.