شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

پروانه مرزبان در گفتگو با سینماپرس:

یک فیلم«طنز جنگی» در راه است/ فیلم جدید«صادق دقیقی» را تابستان کلید خواهیم زد

پروانه مرزبان و صادق صادق دقیقی در یادواره شهدای فیلمساز و سینماگر بسیجی

سینماپرس: پروانه مرزبان تهیه کننده سینما در مورد جدیدترین فعالیتهایش گفت: این روزها صادق صادق دقیقی مشغول کار بر روی یک فیلمنامه با محوریت دفاع مقدس و با چاشنی طنز است که بلافاصله پس از اتمام نگارش و دریافت پروانه ساخت آن را کلید خواهیم زد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: علاقه اصلی من و آقای صادق دقیقی همواره روی مبحث نوجوانان در مواجهه با مسئله جنگ و دفاع مقدس است و این مهم در سایر آثار پیشین ما نیز نمود عینی داشته و بر اساس آنچه که دغدغه مان محسوب می شود کار جدیدمان نیز در رابطه با تعدادی نوجوان است که درگیر جنگ می شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که تجربه ثابت کرده مخاطبان از فیلم های تلخ جنگی در سال های اخیر چندان استقبالی نمی کنند ما در نظر داریم این فیلم را به گونه ای طراحی کنیم که در عین پرداخت مستقیم نسبت به مسئله جنگ و دفاع مقدس با چاشنی طنز همراه باشد و بتواند عموم مخاطبان از هر سن، قشر و طبقه ای را به سوی خود جذب کند. از این رو می توانیم جدیدترین اثر مشترک مان را یک «طنز جنگی» بنامیم که به گیشه نیز توجه جدی دارد.

مرزبان در پاسخ به این سوأل که آیا فیلم هایی مانند سه گانه «اخراجی ها» که به دلیل طنز بودن شان در گیشه با توفیق همراه بودند دلیل ساخت چنین اثر محسوب می شوند، اظهار داشت: خیر، فیلمنامه ما به صورت فیلم «اخراجی ها» کمیک نیست و مهمتر از همه اینکه به مسئله کودکان و نوجوانان در رابطه با هشت سال جنگ تحمیلی نگاهی جدی دارد. من معتقدم که این فیلم در صورت ساخت می تواند تمامی نوجوانان را به سالن های سینما بکشاند چرا که از همین حالا با مشورت های زیادی که داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم تا فضایی شاد را در سراسر این فیلم نشان دهیم.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: ما قصد داریم اشتیاق و شور نوجوانان برای دفاع از میهن اسلامی را با این فیلم افزایش دهیم؛ شور و اشتیاقی که طی سال های پس از انقلاب اسلامی در سراسر کشور ما وجود داشت و همین باعث شده بود تا برخی از بهترین جوانان و نوجوانان کشورمان با طیب خاطر به جبهه های نبرد حق علیه باطل بروند و از جان و مال و ناموس شان دفاع کنند. اما متأسفانه طی سال های اخیر هجمه های گسترده فرهنگی باعث شده که این شور و اشتیاق مانند گذشته در جوانان دیده نشود و ما می خواهیم که این شور را دوباره در دل نوجوانان زنده کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهیگیر کوچک» افزود: این فیلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است، به بخش خاصی از جنگ نمی پردازد و قرار است که به طور کلی مواجه جنگ با افراد مختلف را نشان دهد.

مرزبان سپس تأکید کرد: از آنجا که این روزها در حال پیش تولید فیلم سینمایی «همکلاسی من» به کارگردانی آقای اژدری هستیم و می خواهیم هرطور که شده این اثر را به بیست و نهمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ارسال کنیم و سپس درگیر اکران فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در هفته دفاع مقدس خواهیم شد، نمی توانم این اطمینان را بدهم که اثر جدیدمان به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برسد اما ما تمامی تلاش مان را انجام می دهیم که رونمایی این اثر در جشنواره باشد.

وی در مورد زمان کلید خوردن این فیلم نیز اظهار داشت: ما قطعاً تا اواخر فصل تابستان پیش تولید این فیلم را به پایان می رسانیم و این اثر را اوایل مهرماه در جنوب کشور کلید خواهیم زد ضمن اینکه سعی داریم از بازیگران شاخص و چهره برای حضور در این فیلم بهره مند شویم.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو در مورد وضعیت تبلیغات انجام شده برای اکران فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» گفت: مواد تبلیغاتی «تا آمدن احمد» در دست طراحی است و امیدواریم عموم مردم شریف ایران از این فیلم که تنها فیلم حوزه دفاع مقدس است که در هفته دفاع مقدس روی پرده می رود استقبال کنند؛ چرا که من و کارگردان این فیلم مدت های زیادی تلاش کردیم تا رضایت روسای سازمان سینمایی را مبنی بر اینکه این فیلم در این ایام روی پرده برود جلب کنیم.

گفتنی است؛ داستان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در سال ۱۳۶۵ اتفاق مي افتد و روايتگر يک خانواده شهيد در جزيره خارک است. در اين فيلم احمد از نيروهاي جمعيت حلال احمر است که شهيد مي شود اما خانواده او فکر مي کنند که هنوز زنده است و دنبال او مي گردند.

 بازیگران این فیلم عبارتند از: مهدی فقیه، افسر اسدی، پرهام دلدار، ونوس حسن کانلی، بهرام ابراهیمی، حسین قفلی، جواد فولادی، سینوهه دانشمند، حسن علیرضایی و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.