دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

در مصاحبه ای با خبرنگار ما

زرین دست: پخش تنها چند آگهی تلویزیونی مردم را برای رفتن به سینما ترغیب نمی‌کند

علیرضا زرین دست در مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «مزار شریف»

سینماپرس: علیرضا زرین دست فیلمبردار سینمای ایران گفت: صرف پخش چند آگهی برای معرفی یک فیلم سینمایی از شبکه های تلویزیون مردم را به رفتن به سینما ترغیب نمی کند.

زرین دست با بیان اینکه اوضاع فعلی حاکم بر سینما به هیچ عنوان خوب نیست گفت: کیفیت فیلم ها به شدت پایین آمده و استقبال مردم از فیلم های خوب سینما کم شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی اطلاع رسانی و تبلیغ مناسبی برای معرفی فیلم ها بگونه ای که در تماشاگر حس کنجکاوی دیدن یک فیلم خوب و ایده آل را بوجود بیاورد انجام نمی شود و تبلیغات محیطی و تلویزیونی تنها معرفی صرف یک کالا به حساب می آید که این امر دور از شأن سینماست.

فیلمبردار فیلم «ملکه» گفت: متاسفانه تلویزیون به سینما نگاه فرزند ناخوانده دارد و در حالی که می تواند در جذب مخاطب به سینما کمک کند این حمایت را دریغ می کند. به عنوان نمونه با وجود انبوه شبکه های تلویزیونی چه اشکالی دارد شبکه ای را به سینما اختصاص دهیم تا یک شبکه مختص سینما باشد و به کلیت سینما و فیلم های در حال ساخت و پشت صحنه آن بپردازد ولی عملا می بینیم چنین اتفاقی نمی افتد.

وی در بخش دیگر صحبت خود گفت: سینما هنر دیداری شنیداریست و باید در این زمینه اطلاع رسانی دقیق تر و با محتوای فرهنگی بیشتر صورت گیرد؛ صرف پخش چند آگهی برای معرفی فیلم ها کافی نیست و باید برنامه ریزی به صورتی باشد که در بیننده شوق و انگیزه برای رفتن به سینما و هزینه کردن پیرامون یک فیلم معنا پیدا کند.

زرین دست همچنین گفت: با وجود اینکه رفتن به سینما نسبت به دیگر سرگرمی های کشورمان ارزان تر است، اما در صندوق پول مردم یا همان سبد کالایشان، همین مقدار سرگرمی هم تعریف نشده  و با توجه به اوضاع مالی عمومی، پول اضافی هم برای مردم باقی نمی ماند که صرف دیدن فیلم شود لذا باید در اطلاع رسانی آثار سینمایی با طراحی و اجرای برنامه های سینمایی متعدد بگونه ای عمل کرد که مردم متوجه تأثیرات مثبت یک فیلم بر زندگی و سرنوشت تربیتی فرزندانشان بشوند.

این فیلمبردار برجسته سینمای ایران در خصوص آخرین فعالیت هایش در سینما گفت: قرار است با آقای باشه آهنگر جلسه ای در جهت چگونگی مراحل فیلمبرداری فیلم «سرو زیرآب» بگذاریم که انشالله به زودی مراحل پیش تولید کار هم آغاز می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.