شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

در گپی با خبرنگار سینماپرس مطرح شد

«کاوه ایمانی»؛ تدوینگری با دست پر در جشنواره فیلم «یاس»، «نوجوان» و «فجر»

کاوه ایمانی

سینماپرس: کاوه ایمانی تدوین گر سینما گفت: با دو فیلم «ژوان» و «غریبه ها» در جشنواره ویدئویی یاس در رامسر و با فیلم «رفقای خوب» در جشنواره فیلم نوجوان همدان حضور دارم، مضاف بر آنکه چندین اثر سینمایی که تدوین آن ها را بر عهده داشته ام آماده اکران است.

تدوین گر فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «ژوان» به کارگردانی حسن نجفی فیلمی بومی است که با بازی حمیرا ریاضی در کردستان جلوی دوربین رفته است و قطعا می تواند مخاطبان زیادی را به ویژه از خطه غرب کشور به سوی خود جذب کند، همچنین فیلم «غریبه ها» که سال گذشته در جشنواره فیلم کودک توانست عنوان بهترین اثر ویدیویی را از آن خود کند و اثری خوب در زمینه فیلم های کودک است، دو فیلمی هستند که امسال با آن ها در جشنواره فیلم یاس حضور دارم و امیدوارم که این دو اثر مورد توجه مخاطبان و همچنین هیات داوران این دوره از جشنواره واقع شود.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «رفقای خوب» به کارگردانی مجید قاری زاده دیگر فیلمی است که با آن در بیست و نهمین جشنواره فیلم نوجوان همدان حضور خواهم داشت. این فیلم اولین حضور خود در یک جشنواره را تجربه می کند و در واقع رونمایی آن در این جشنواره است که امیدوارم بتواند مورد توجه همگان قرار گیرد. من شخصا فضای این فیلم را به شدت دوست دارم و معتقدم که این اثر برای سینمای ایران اثری شایسته تلقی می شود چرا که بازیگران بزرگی در آن به ایفای نقش پرداخته اند که سرآمد آنان استاد جمشید مشایخی است.

ایمانی از آماده اکران بودن دو فیلم سینمایی دیگر که تدوین آن ها را بر عهده داشته است خبر داد و گفت: فیلم های سینمایی «۳ بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی در ژانر کمدی و «فرار از اردو» که پیش از این «فرار از قلعه رودخان» نام داشت به کارگردانی غلامرضا رمضانی در ژانر کودک و نوجوان را آماده اکران دارم که قرارداد اکران فیلم سینمایی «فرار از اردو» به تازگی ثبت شده و از ۲۰ مهر ماه اکران خود را به صورت سراسری در تهران و شهرستان ها آغاز خواهد کرد.

این تدوین گر در ادامه این گفتگو از پایان تدوین فیلم سینمایی «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی خبر داد و اظهار داشت: این فیلم سینمایی که بازیگران شاخصی همچون اکبر عبدی، محمدرضا فروتن و... در آن به ایفای نقش پرداخته اند بیش از یک سال و نیم گذشته ساخته شده اما به دلایلی انجام مراحل فنی و تدوین آن از یک ماه گذشته آغاز شد و به تازگی تدوین آن به پایان رسیده و این روزها محمد موسوی نژاد صداگذاری و ستار اورکی آهنگسازی آن را بر عهده دارند و در صورت پذیرفته شدن توسط هیات انتخاب، اولین رونمایی در  آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

ایمانی ادامه داد: این فیلم داستان دختر بچه ۷ ساله را روایت می‌کند که در  خانواده  شاهد مشکلاتی است که بین پدر و مادر وجود دارد. او  به جشن تولد یکی از دوستانش دعوت می‌شود و متوجه می‌شود باید کادو و لباس تهیه کند این مسئله باعث بوجود آمدن موقعیت‌های جدید در فیلم می شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: در حال حاضر تدوین هیچ اثری را در دست ندارم چرا که معمولا تولیدات سینمایی در نیمه دوم سال و در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر افزایش می یابند و همین باعث می شود که روزهای سخت و پرکاری را در پی داشته باشم؛ البته به تازگی با چندین تهیه کننده برای تدوین فیلم های سینمایی وارد مذاکره شده ام اما از آنجا که هنوز هیچ قراردادی امضا نشده نمی توانم اطمینان داشته باشم که امکان حضور در آن پروژه ها برای فراهم می شود یا خیر.

گفتنی است؛ کاوه ایمانی متولد ۱۳۴۹ تهران است و تاکنون تدوین بیش از ۵۰ فیلم سینمایی از جمله: «اسب سفید پادشاه»، «ساکن خانه چوبی»، «توفیق اجباری»، «کنسرت روی آب»، «چند می گیری گریه کنی؟» و... را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.