دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

گفتگوی ما با یک بازیگر زن؛

نمایش «هم هوایی»سال جدید به دور اروپا خواهد رفت/ ستاره اسکندری: من «فمینیست» نیستم!

ستاره اسکندری

سینماپرس: ستاره اسکندری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود اظهار داشت: به تازگی اجرای نمایش «هم هوایی» در پاریس به اتمام رسیده و قرار است اوایل سال آینده در یک تور سراسری اروپا این نمایش را در کشورهای پرتقال، بلژیک و اتریش برای هم میهنان مان روی صحنه ببریم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه امسال شرایط خوبی برای حضور من در عرصه هنری فراهم بود و در نمایش «هم هوایی» توانستم با ۲ بانوی جوان یعنی مهین صدری به عنوان نویسنده و افسانه ماهیان به عنوان کارگردان کار کنم.

وی ادامه داد: نمایش «هم هوایی» به دلیل اینکه حس های زنانه در آن جاری بود و یک ایدئولوژی توسط نویسنده و کارگردان در آن پیگیری می شد توانست با استقبال بسیار خوب مخاطبان در ایران و سایر کشورها مواجه شود و حضور مقتدرانه زنان در عرصه هنرهای نمایشی کشور را به رخ جهانیان بکشد.

بازیگر نمایش «سعادت لرزان مردمان تيره روز» تأکید کرد: هرچه زنان در امور اجتماعی و علوم انسانی پیشرفت داشته باشند برای کشور ما بهتر است و به جهانیان ثابت می کند که زن ها در ایران چطور آزادانه زندگی می کنند.

اسکندری در بخش دیگری این گفتگو از احتمال حضورش در یکی از سریال های مناسبتی نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: این روزها پیشنهادی برای بازی در یکی از سریال های نورزوی طنز به دستم رسیده که مشغول بررسی روی آن هستم، خوشبختانه فیلمنامه این سریال استحکام خوبی دارد و در صورتی که با تیم تولید این اثر قرارداد امضا کنم توضیحات بیشتری را در مورد آن ارائه خواهم کرد.

این بازیگر سپس به آخرین حضور سینمایی اش اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت پذیرش هیأت انتخاب با فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارم و امیدوارم که مخاطبان از این فیلم نامتعارف استقبال کنند.

بازیگر سریال تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» ادامه داد:  این اثر سینمایی، فیلمی در رابطه با یک عشق نامتعارف است که تاکنون نمونه آن را در سینمای ایران مشاهده نکرده ایم؛ من در این فیلم نقش «منیر» را بازی می کنم و آتیلا پسیانی بازیگر نقش مقابل من را ایفا می کند. منیر زنی است که با همسرش یک باغ را مدیریت می کنند که مراسم عروسی و عزا در آن برگزار می شود.

وی ادامه داد: داستان «نیمه شب اتفاق افتاد» به شدت زنانه است و آن ها را در موقعیت های متفاوت نشان می دهد؛ جایگاه خانواده در این فیلم سینمایی بسیار پررنگ است و محور کلی و اصلی فیلمنامه بر این اساس استوار شده است.

اسکندری حضور بازیگرانی همچون رویا نونهالی، حامد بهداد، گوهر خیراندیش، شقایق فراهانی، رابعه اسکویی و آتیلا پسیانی را یکی از نقاط قوت این فیلم برشمرد و گفت: خوشبختانه خانم پاکروان با انتخاب بسیار خوب بازیگران توانستند «نیمه شب اتفاق افتاد» را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند؛ ضمن اینکه فیلمنامه بسیار خوب طلا معتضدی هم یکی دیگر از نقاط قوت این اثر سینمایی محسوب می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «قصه پریا» تأکید کرد: حضور در این اثر سینمایی برای من به شدت جذابیت داشت چرا که نویسنده و کارگردان آن ۲ بانوی جوان بودند که با دیدگاه به روز خود توانستند منجر به خلق اثری شوند که قطعاً اکران موفقی را خواهد داشت؛ من معتقدم که بهتر است فیلم های زنانه را سینماگران زن به تصویر بکشند چرا که آن ها بهتر از آقایان جنس زن ها را می شناسند می توانند به بهترین شکل ممکن فیلم را به تولید برسانند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: البته این اظهارات من به این مفهوم نیست که من «فمینیست» هستم و نسبت به این دیدگاه هیچ گونه تمایلی هم ندارم و نداشته ام؛ اگرچه معتقدم حقوق زنان و مردان باید برابر باشد و جنسیت زن و مرد در کنار یکدیگر معنا می یابد؛ خوشبختانه تینا پاکروان در این اثر سینمایی بدون دیدگاه جانبدارانه در مورد زنان فیلم خوش ساخت و متعادلی را در مورد وضعیت فعلی زنان در کشور ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.