سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

حجت الله سیفی به سینماپرس خبر داد:

«بچه های جسور ۲» تا پایان سال آماده نمایش خواهد شد/ ۸۰ درصد فیلم نیازمند «ویژوال افکت»است

حجت الله سیفی*

سینماپرس: حجت الله سیفی کارگردان مطرح سینمای کودک و نوجوان که به تازگی فیلمبرداری جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «بچه های جسور ۲» را به پایان رسانده است در رابطه با این اثر سینمایی گفت: از حدود یک ماه آینده وارد خلق صحنه های مربوط به جلوه های ویژه بصری(ویژوال افکت) می شویم و تا اواخر سال این فیلم احتمالاً آماده نمایش خواهد شد.

کارگردان فیلم «بچه های جسور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: نسخه جدید «بچه های جسور» فضایی به شدت جذاب تر از نسخه ابتدایی آن دارد و من در این اثر سینمایی تمامی تلاش خود را به کار بردم تا با خلق فضاهایی حیرت انگیز جسارت جوانان را بیشتر نشان بدهم و آن ها را ترغیب به تماشای آثار تولید داخل کشور نمایم.

وی ادامه داد: تمامی لوکیشن ها و فضاهای انتخاب شده برای این اثر سینمایی بکر است و انتخاب آن ها بر اساس نیازهای کودکان و نوجوانان امروز انجام گرفته و می تواند برای این قشر جذابیت های فراوانی را به همراه داشته باشد.

وی سپس با بیان اینکه فضای این اثر سینمایی از حال به گذشته است اظهار داشت: ما برای تولید این اثر سینمایی از فضاهای متنوع تاریخی بهره بردیم و در چندین شهر ایران از جمله تهران، شهرک سینمایی غزالی، کرج، ساری، سمنان، چشمه سورت، قشم، همدان و... فیلمبرداری داشتیم و این تنوع لوکیشن ها و فضاها ضرباهنگ، ریتم این اثر سینمایی را به شدت بالا برد و از سوی دیگر قطعاً فضایی به شدت جذاب برای تمامی مخاطبان به وجود می آورد تا نسبت به تاریخ، طبیعت و تمدن کشورمان آگاه شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «به خاطر خواهرم» ادامه داد: داستان اصلی این اثر سینمایی در رابطه با سفر دو نوجوان است که برای به دست آوردن میوه ای آسمانی به نام «ساندس» که در قرآن وعده آن داده شده است به سفری می روند و در این راه با شیاطین مواجه شده که می خواهند مانع از رسیدن آن ها به «ساندس» شوند و همین امر باعث می شود تا جدل زیادی با شیاطین که به شکل های گوناگون بر سر راه آن ها سبز می شوند به وجود بیاید.

سیفی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش من بر این بود که علاوه بر روایت دلنشین و خلق فضای تأثیرگذار بتوانم داستانی قرآنی را برای کودکان و نوجوانان روایت کنم که بتواند آن ها را ترغیب و تشویق به مطالعه این کتاب آسمانی کند.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با مراحل فنی این اثر سینمایی اظهار داشت: در حال حاضر مشغول تدوین «بچه های جسور ۲» هستیم و از آنجا که نزدیک به ۸۰ درصد از فضای این فیلم نیاز به جلوه های ویژه بصری دارد یک گروه مهندسی مشغول طراحی های اولیه آن هستند و فکر می کنم از حدود یک ماه آینده وارد خلق این صحنه ها شویم و تا اواخر سال «بچه های جسور ۲» آماده نمایش شود.

وی خاطرنشان کرد: احتمالاً از آنجا که بنیاد سینمایی فارابی مبلغ یکصد میلیون تومان از این فیلم حمایت کرده است اولین رونمایی از این اثر سینمایی در جشنواره فیلم کودک سال آینده انجام خواهد شد؛ البته من همیشه مایل بوده ام به جای حضور فیلم در جشنواره ها امکان اکران مناسبی برای آن ها فراهم شود و معتقدم مهمترین عامل موفقیت برای هر فیلمی دیده شدن آن توسط مخاطبان است چرا که ما هر اثر سینمایی را برای مخاطبان تولید می کنیم و اگر آن ها نتوانند فیلم ها را تماشا کنند دیگر اصل سینما معنای خود را از دست می دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «محکومین بهشت» در خاتمه این گفتگو از بازی نیما شاهرخ شاهی با سه گریم کاملاً متفاوت در این اثر سینمایی خبر داد و گفت: او در «بچه های جسور ۲» ایفاگر نقش های سلطان بردیار، سلطان سلامان و امدادگر اورژانس مقابل دوربین رفته است. جلیل فرجاد، مرتضي ضرابی، لیلا بوشهری، رابعه مدنی و... نیز در این فیلم به عنوان بازیگر حضور دارند.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان «بچه های جسور ۲» آمده: دانیال پسری خیال پرداز دائم در حال دیدن فیلم های مختلف از طریق تلویزیون و لپ تاپ است حتی در حین مسافرت. مادر از او می خواهد از دیدن فیلم دست کشیده و اوراق چاپ نشده کتاب پدر را به جای آن بخواند. آنها با اتومبیل به سمت شمال کشور در حرکتند. در محلی که برای استراحت توقف کرده اند، طوفان نابهنگامی باعث می شود تا اوراق در هوا پراکنده و بخشی به سوی جنگل حاشیه جاده برده شود. مادر به دنبال جمع آوری اوراق به داخل جنگل رفته، دانیال و خواهرش ملیکا نیز برای کمک به سمت او وارد جنگل می شوند که در اثر حادثه ای با دنیای جدید و آدم هایی با قامت کوتاه روبرو می شوند و ... سایر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: طراح گریم: کوروش علیزاده، طراح صحنه: قاسم مربی، مشاور هنری: شهناز ارسالی، فیلمبردار: رضا دانشور، صدابردار: مهرداد دادگری، عکس: پریسا ایمان پور.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.