یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

محصولی مشترک از ایران و افغانستان

«رفتن» برادران محمودی به جشنواره استونی راه یافت

پوستر فیلم سینمایی رفتن

سینماپرس: فیلم «رفتن» اولین ساخته بلند سینمایی نوید محمودی در مقام کارگردان به جشنواره «شب‌های سیاه تالین» راه یافت.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «رفتن» برادران محمودی در جدیدترین حضور بین المللی به فستیوال «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی می‌رود. «رفتن» محصول مشترک ایران و افغانستان است پس از حضور موفق در فستیوال فیلم بوسان در کره جنوبی با دریافت جایزه ویژه هیئت داروان برای کارگردانی به نوید محمودی بزودی به کشور استونی در اروپا خواهد رفت تا مخاطبان اروپایی فیلم را ارزیابی کنند .

از سینمای ایران فیلم های  «دوئت» نوید دانش و «نفس» نرگس آبیار دیگر فیلم های حاضر در این فستیوال بین الملی هستند . فستیوال فیلم تالین دوسال است که با ارتقاع درجه کیفی خود جزء فستیوال های درجه یک در سطح دنیا به حساب می آید.

برادران محمودی دوسال پیش با فیلم سینمایی «چند مترمکعب عشق» هم سابقه  حضور در این فستیوال را دارند پخش کننده بین الملی فیلم «رفتن» شرکت فرانسوی دریم لب به مدیریت نسرین میرشب است و درآسمان پرواز فیلم تولید شده است  

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «شب‌های سیاه تالین» از تاریخ 11 تا 27 نوامبر (21 آبان تا 7 آذر) در کشور استونی برگزار می‌شود

«پاول لانگین» فیلم‌ساز روسی با فیلم جدیدش «بی بی پیک» که یک اثر روانشناختی به اقتباس از رمان نوشته «الکساندر پوشکین» است آغازگر بخش رقابت بین‌الملل جشنواره «شب‌های سیاه تالین» خواهد بود و «ندارها» از آلمان به کارگردانی «فلورین هفمیستر»، «یک رویای آرام» به کارگردانی «ژانگ لو» از کره جنوبی، «7 روز» ساخته «رولاندو کولا» از ایتالیا و فیلم «خطوط» به کارگردانی و نویسندگی «واسیلیس مازومنوس» از یونان از جمله دیگر مهمترین فیلم‌های بخش رقابتی هستند.

«رفتن» اولین ساخته بلند سینمایی نوید محمودی به تهیه کنندگی جمشید محمودی  قصه فرشته و نبی است. قصه  عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود قصه  عشقی که از همه چیز غیر از  معشوق  رنج می‌بیند. رفتن قصه درد است درد خانه به دوشی درد مهاجرت.

در این فیلم رضا احمدی،فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری ، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، و با حضور شمس لنگرودی به ایفای نقش می پردازند.

بنابراین گزارش، اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر سی و پنجم خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.