سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۸

عزیزی: آرزوی همه هنرمندان حضور وزیری محقق، پژوهشگر و دغدغه مند در حوزه فرهنگ و هنر است/ باید سطح کیفی سلیقه عمومی جامعه را ارتقا داد

محمود عزیزی

سینماپرس: محمود عزیزی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور گفت: آرزوی همه هنرمندان حضور وزیری محقق، پژوهشگر، استاد و دغدغه مند در حوزه فرهنگ و هنر است چرا که طی تمامی سال هایی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد ما کمتر شاهد حضور چنین وزیری در حوزه فرهنگ و هنر بوده ایم و به نوعی توجه به انتخاب فردی اصلح در حوزه فرهنگ و هنر حلقه مفقوده اغلب دولتمردان و روسای جمهور بوده است.

بازیگر فیلم سینمایی «لیلی با من است» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً اعتقادی به این ندارم که باید یک فرد هنرمند به عنوان شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شود چرا که قطعاً یک هنرمند با سیاست آشنایی چندانی ندارد اما نیاز است که وزیری برای اداره امور مهم فرهنگی و هنری کشور برگزیده شود که تحصیلاتش مرتبط با این حوزه بوده باشد و دغدغه شخصی اش توجه به رشد و  تعالی و توسعه این حوزه مهم و حساس باشد.

وی ادامه داد: یک وزیر دغدغه مند اگر برای اداره امور فرهنگی و هنری کشور انتخاب شود قطعاً با استفاده از افراد اصلح در شوراهای عالی و همچنین در حلقه تیم مشاوران شخصی اش می تواند موجبات اعتلای حوزه های مختلف فرهنگی و هنری را فراهم سازد. متأسفانه ما اغلب شاهد آن بوده ایم که افرادی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده اند که قبلاً هیچ شناختی نسبت به حوزه های فرهنگی و هنری نداشته اند و زمانی که پست وزارت به نام آن ها زده شده است تازه یادشان افتاده به تماشای یک فیلم و یا تئاتر بروند و یا در کنسرتی حضور پیدا کنند!

عزیزی خاطرنشان کرد: امروزه ما نیازمند همدلی و همزبانی در عرصه فرهنگ و هنر هستیم و قطعاً اگر وزیری از خانواده فرهنگی توسط شخص آقای روحانی برگزیده شود راحت تر می تواند با هنرمندان و فرهنگیان ارتباط کلامی پیدا کند.

بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به انتخاب مشاوران ناآگاه و غیرمتخصص توسط برخی از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشین یادآور شد: شخصی که وزیر فرهنگ و هنر می شود باید مشاورانی خردمند، پخته، آگاه و مورد وفاق اکثریت جامعه هنری کشور را انتخاب کند تا بتواند در کنار آن ها شاهد ترقی حوزه فرهنگی و هنری کشور باشد. متأسفانه ما بارها شاهد آن بوده ایم که حضور مشاوران ناآگاه و غیرمتخصص در سینمای کشور ضربات جبران ناپذیری را به این حوزه مهم و حساس وارد ساخته است.

این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: ما امروزه نیازمند آن هستیم که سطح کیفی سلیقه عمومی جامعه را توسط تولید آثار ارزشمند و فاخر فرهنگی و هنری ارتقا دهیم و جلوی نزول جدی سطح سلیقه عمومی را بگیریم. سلیقه عمومی باید در جهت اهداف فرهنگ جامعه باشد و قطعاً شخصی که بودجه بیت المال را در دست دارد و از بودجه مردم برای امور فرهنگی و هنری مصرف می کند بایستی با برنامه ریزی، تدبیر و درایت جدی برای آیندگان این مرز و بوم سرمایه گذاری نماید و برنامه ریزی های بلندمدت داشته باشد و صرفاً برای پر کردن بیلان کاری اش کاری را انجام ندهد.

بازیگر سریال تلویزیونی «ستایش» در خاتمه این گفتگو افزود: در پایان عمر هر دولت باید وزارتخانه ها و سازمان ها به صورت شفاف عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانند؛ متأسفانه این مسأله که عمر دوران مدیریت مدیران ما بسیار کوتاه است باعث شده تا هیچ شفافیتی در کار آن ها نباشد و هیچ کسی در پایان عمر دولت ها از ایشان سوأل نکند که مثلاً بودجه ای را که در اختیار داشته اید صرف بهبود و توسعه کدامین بخش ها کرده اید؟؛ همین نکته باعث می شود تا بسیاری از مدیران به صورت باری به هر جهت کار و فعالیت کنند و به فکر انجام کارهای جدی در حوزه های عملکردشان نباشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.