یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

گپ سینماپرس با مدیرروابط عمومی جشنواره فیلم کودک؛

میکائیل زاده: دستاورد مهم این دوره از جشنواره تلفیق مجدد بخش های کودک و نوجوان با یکدیگر و همینطور توجه جدی به انیمیشن است

احد میکائیل زاده

سینماپرس: سید احد میکائیل زاده مدیر ارتباطات و امور رسانه ای سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: یکی از دستاوردهای مهم این دوره از جشنواره تلفیق مجدد بخش های کودک و نوجوان با یکدیگر و همینطور توجه جدی به حوزه انیمیشن است به طوری که برای اولین بار ما بخشی مجزا برای آثار انیمیشن در نظر گرفته ایم و این فیلم ها به صورت مجزا مورد داوری قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس میکائیل زاده در پاسخ به این سوأل که دلیل حضور کمرنگ رسانه ها در این دوره از جشنواره چیست و چرا نسبت به دوره های قبل ما شاهد حضور تعداد کمتری از اهالی رسانه در این رویداد هستیم اظهار داشت: در این دوره بیش از ۱۲۰ شخصیت رسانه ای اعم از خبرنگار، منتقد و... برای پوشش خبری این رویداد سینمایی به اصفهان دعوت شده اند که ترکیبی از پایگاه های خبری، روزنامه ها، خبرنگاران رادیو و تلویزیون و... هستند.

وی ادامه داد: آنچه برای ما بسیار حائز اهمیت بوده عنایت رسانه ها نسبت به جشنواره فیلم کودک و سینمای کودک در طول سال بوده است. ما قطعا تنها از رسانه هایی برای حضور در این رویداد سینمایی دعوت کردیم که طی سال های گذشته مسأله شان سینمای کودک بوده و برای رشد و ارتقای این سینما زحمات زیادی کشیده و تلاش های زیادی کرده اند.

میکائیل زاده سپس با بیان اینکه رسانه ها تنها مختص به پایتخت نیستند و رسانه های محلی زیادی نیز وظیفه پوشش رسانه ای این دوره از جشنواره را بر عهده دارند گفت: من بسیار خرسندم که تمامی رسانه ها با دغدغه مندی و به خوبی اخبار و اتفاقات این رویداد مهم سینمایی را پوشش می دهند. آنچه اهمیت دارد کمیت نیست و ما به دنبال کیفیت هستیم؛ من نسبت به دوره های قبلی این رویداد سینمایی آشنایی چندانی ندارم و به واقع نمی دانم که در آن ها چه اتفاقی می افتاده و چه تعداد رسانه دعوت می شده اند و دلیلی هم نمی بینم که میان این دوره از جشنواره با دوره های قبلی مقایسه ای تطبیقی انجام دهم.

مدیر پیشین روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه چرا ناهماهنگی ها باعث شد تا در روز اول جشنواره تعدادی از اهالی رسانه با بی احترامی از سوی مسئولان استان اصفهان مواجه شوند گفت: قرار ما از ابتدا بر این بوده که اهالی رسانه بتوانند برای تماشای هر فیلمی به هر سالنی که مایل هستند بروند و با ارائه کارت شناسایی شان بلیت برای آن ها صادر شود اما متأسفانه در روز ابتدایی جشنواره رفتار یکی از مسئولان سینما خارج از عرف معمول بوده و این اتفاق باعث کدورت و دلخوری برخی از اهالی رسانه شد.

وی تأکید کرد: در هر صورت بعد از اتفاق ناراحت کننده روز اول در جشنواره ما با یکایک مسئولان سالن های سینما هماهنگ کردیم تا دیگر به هیچ عنوان هیچ خبرنگاری از سالن سینما به هیچ دلیلی اخراج نشود و احترام اهالی رسانه به بهترین شکل ممکن حفظ گردد.

میکائیل زاده همچنین در پاسخ به این سوأل که چرا در این دوره از جشنواره مسئولان استان اصفهان به خصوص شهرداری این شهر حتی یک بیلبورد برای تبلیغات محیطی و شهری اختصاص نداده اند و چرا مانند گذشته شور و حال جشنواره فیلم کودک در سطح شهر اصفهان مشاهده نمی شود اظهار داشت: شهرداری و سایر مسئولان استان اصفهان بر اساس بضاعت و توان شان سعی خود را انجام دادند تا این جشنواره به شکل خوبی برگزار شود و خوشبختانه میان ما و آن ها تعامل خوبی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به کاهش حضور هنرمندان در این رویداد سینمایی نیز گفت: هنرمندان در روزهای پایانی این رویداد سینمایی به تناوب به جشنواره اضافه می شوند و قطعا ما در جشن پایانی جشنواره شاهد حضور تعداد بیشتری از هنرمندان خواهیم بود.

این مدیر فرهنگی در خاتمه این گفتگو ۵ سال حضور مستمر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان اصفهان را مقدمه جدی برای اینکه اصفهان مرکز و مجرای سینمای کودک شود برشمرد و گفت: ما تمام توان خود را به کار بسته ایم تا دیگر اشتباهات را تکرار نکنیم و از این رو مجددا بخش های کودک و نوجوان را یکدیگر تلفیق کردیم و تمام توان خود را به کار گرفتیم تا ضمن توجه به سینمای بلند و حرفه ای به فیلم های کوتاه، آثار انیمیشن و... نیز توجه کنیم و آروز داریم که با همت عالی یکایک مسئولان سینمایی و همینطور مسئولان استان اصفهان بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد آن باشیم که اصفهان به عنوان قطب سینمای کودک و نوجوان مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.