پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

ماجرای کارت قرمز به وزارت ارشاد

سیدمسعود شجاعی طباطبایی

تسنیم: سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت:‌ در پیش‌شماره «هور» یک کارت قرمز به وزارت ارشاد دادیم و درباره وجود جریان اگزوتیک در گالری‌های هنری کشور هشدار دادیم.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در نشست خبری مسابقه «پایان یک داعش» گفت: به طور جدی به دنبال این هستیم که آثار هنری که طی جشنواره‌ها و مسابقه‌ها دریافت می‌کنیم را به فضاهای نمایشگاهی و گالری‌ها محدود نکنیم و همچنین نمایش آثار متمرکز بر تهران نباشد و مدتی است که پیگیر هستیم تا آثار در سراسر ایران و همچنین در فضای مجازی به شکل گسترده منتشر شود.

شجاعی افزود: از تمام ظرفیتمان برای هرچه بیشتر دیده‌شدن این آثار استفاده می‌کنیم؛ به شخصه معتقدم که نمایشگاه‌هایی که ما برگزار می‌کنیم در حکم قبرستان این آثار هستند و این آثار باید در میان مردم رود تا دیده شود. مسائل ارزشی دغدغه مشترک حوزه هنری و بنیاد روایت فتح است.

وی با اشاره به انتشار دوهفته‌نامه «هور» گفت: به عنوان یک اتفاق جدی در حوزه نشریات تجسمی پیگیر انتشار این دوهفته نامه هستیم. در پیش‌شماره «هور» یک کارت قرمز به وزارت ارشاد دادیم و درباره وجود جریان اگزوتیک در گالری‌های هنری کشور هشدار دادیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تصریح کرد: بعضاً ما را به‌خاطر پرداختن به مسائل ارزشی مورد اتهام قرار می‌دهند در حالی که این ما هستیم که از وزارت ارشاد مطالبه داریم که چرا به مسائل ارزشی ورود نمی‌کند؟ در جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سال گذشته دو اثر ارزشی وجود داشت.

وی تأکید کرد: چرا فضای هنری  کشور رنگ و بوی ونیزی گرفته است؟ اگر مجموعه‌های دغدغه‌مند مثل حوزه هنری و بنیاد روایت فتح  به این مسائل واکنش نشان ندهند کدام ارگان چنین حساسیتی دارد؟ ما موظف و متعهد به انعکاس مسائل ارزشی هستیم.

شجاعی با بیان این که شب گذشته تصویری از مادر یکی از شهدای فاطمیون در کنار تابوت فرزندش منتشر شد؛ یادآور شد: چه کسی می‌خواهد این ندای مظلومیت را انعکاس دهد؟ اگر مسائل ارزشی از حوزه کاریکاتور گرفته شود این هنر، فرمالیستی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.