سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

واکنش اهالی فرهنگ و هنر به تقلای بیگانگان در بحران سازی

تقلای آشوب‌گران

تسنیم: اهالی فرهنگ و هنر با انتشار عکس و مطلب در بستر فضای مجازی نسبت به تقلای گروهک نفاق و بیگانگان در بحران سازی در کشور واکنش نشان دادند.

برخی ‌از هنرمندان نسبت به تقلای آشوب‌گران در سؤ استفاده از تجمع اعتراض آمیز و مطالبه‌ جویانه مردم  واکنش نشان داده‌اند. هر یک از این گروه از هنرمندان در بستر اجتماعی در سعی بر بیان توصیه‌ها و راهکارهای داشته است.

علیرضا عصار در اغاز برنامه  کنسرت شب گذشته خود، در واکنش به اتفاقات اخیر در شهرهای مختلف به هواداران خود گفته است: «بنا ندارم خیلی صحبت کنم؛ زیرا که همیشه در ترانه‌هایم درباره‌اش صحبت کرده‌ام. اما نظرم را نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی مطرح می‌کنم. من همانطور که همه شما هم حتما همین نظر را دارید، موافق برخی از اتفاقات مانند شیشه شکستن و آسیب رساندن به کسی و اموال عمومی نیستم؛ ولی نظر شخصی من این است و این را از اعماق جانم می‌گویم که حق با مردم است. این حرف را هم فارغ از هر حرف کلیشه و شعاری بیان می‌کنم. خواهش می‌کنم مسئولین در هر سمتی که هستند، دقت کنند به این موضوع که این مردم حقیقتاً شایستگی‌شان بیشتر از این حرف‌هاست که در کشوری با این همه ثروت اینقدر سخت زندگی کنند. »

جلیل سامان، کارگردان سریال «ارمغان تاریکی» نیز به تحرکات  و آشوب‌طلبی‌های گروهک نفاق واکنش نشان داده و  در کانال شخصیش نوشته است: «آنچه این روزها بیش از هر چیز مایه تأسف است. وجود شعارهایی هرچند معدود در تجلیل دیکتاتوری همچون رضاخان است که وقت اخراجش توسط بیگانه، مردمی که در آن دوران زندگی کردند یک هفته جشن گرفتند! رسانه‌های بیگانه و مجازی کمر رسانه‌های داخلی را به خاک مالیده‌اند، پس سریال‌های پرهزینه الف ویژه چه رسالتی داشتند؟ جوانانمان برای وطن به دل داعش زدند و مقتدرانه پشتشان را به خاک مالیدند که حاصلش امنیت و اقتدار ایران بود که باید برایش جشن می‌گرفتیم و شیرینیش را به کام مردم می‌نشاندیم.

آنچه روشن است این آشوب فرو می‌خوابد و متأسفانه نیاز اصلی مردم -که یک رفُرم جدی در ارکان نظام است- فراموش می‌شود؛ اما تصاویر منتشره از این ناآرامی‌ها و شعارها چهره زشتی از جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد که تمام رشته‌های ما در زمینه بین‌المللی را پنبه خواهد کرد! »

حمید فرخ‌نژاد نیز در حساب اینستاگرامی خود در مطلبی نوشته است: «مطالبه‌گری و اعتراض حق ماست، جلوی کسانی که اعتراضات به حق شما به را خشونت می‌کشانند و از آن سوءاستفاده می‌کنند را بگیرید. آسیب به اموال عمومی یعنی به انحراف کشیدن اعتراض حقه شما. »

الهام پاوه‌نژاد  نیز در حساب توئیتری خود نوشته است:

نعیمه نظام‌دوست نیز در حساب اینستاگرامی خود در واکنش به رویدادها اخیر نوشته است:

مهدی سلطانی، بازیگر و استاد دانشگاه تهران در حساب اینستاگرامی خود، در کنار تصویری از نقاشی پابلو پیکاسو نگاشته است:

رزیتا غفاری، بازیگر سینما و تلویزیون واکنش خود را نسبت به ذوق‌زدگی برخی شخصیت‌های معاند منتشر کرده است:

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.