دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

حمایت اپرا وینفری از قربانیان آزارجنسی در مراسم گلدن گلوب

 اپرا وینفری در مراسم گلدن گلوب

سینماپرس: اپرا وینفری مجری، تهیه‌کننده و هنرپیشه ۶۳ ساله مطرح امریکایی که سابقه بردن جایزه اسکار را نیز دارد، در هفتاد و پنجمین مراسم جوایز گلدن گلوب سخنرانی اثرگذاری ایراد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، اپرا وینفری با سخنرانی تاثیرگذاری که در مراسم گلدن گلوب ادا کرد، با تاکید بر به پایان رسیدن دوره آزار جنسی در سراسر جهان، جمعیت حاضر در مراسم یکشنبه شب را تهییج کرد.

وینفری با تاکید بر آزادی مطبوعات گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری آزادی بیان در مطبوعات اهمیت دارد، درست همان اندازه که ما داریم سعی می‌کنیم این دوره پیچیده را بررسی کنیم. و باید بگویم آنچه به آن اطمینان دارم این است که صحبت کردن درباره حقیقت قدرتمندترین ابزاری است که در دست داریم. من به ویژه به همه این زنانی که احساس کردند به اندازه کافی قوی هستند و آنقدر قدرت دارند که بخواهند موضوع‌های شخصی خودشان را بیان کنند، افتخار می‌کنم و از رفتار آنها تحت تاثیر قرار گرفتم.

در مراسم دیشب چهره‌های زن و مرد همبستگی چشمگیری در مقابله با آزار و اذیت جنسی در هالیوود و جهان نشان دادند و به حمایت از بیانیه «وقت تمام است» پرداختند که توسط ۳۰۰ تن از چهره‌های زن به راه افتاده و در عین حال با پوشیدن لباس مشکی این همبستگی را نشان دادند.

وینفری گفت: امسال ما خود موضوع هستیم اما این تنها موضوعی نیست که صنعت سرگرمی را تحت تاثیر قرار داده باشد. این چیزی است که هر فرهنگ را در هر محل کاری دربرمی‌گیرد.

وی در عین حال بر این مساله تاکید کرد که سوء استفاده جنسی زنان و مردان صنایعی جز هالیوود را نیز آزار می‌دهد.

وینفری در سخنرانی خود به موضوع ریسی تیلور اشاره کرد که سال ۱۹۴۴ در آلاباما به او توسط گروهی از مردان  سفیدپوست تجاوز شد. وی گفت: ریسی ۱۰ روز پیش درگذشت. او سال‌های زیادی در فرهنگی زندگی کرد که توسط مردانی خشن به خشونت کشیده شده بود.

وی افزود: زنان باور نمی‌کردند که دوران چنین مردانی به سر برسد.

اپرا وینفری به عنوان نماد تاک شوهای(برنامه‌های گفت وگو) روزانه که در طی ۲۵ فصل از سپتامبر ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ روی آنتن می‌رفت، شناخته شده است. او در عین حال در نقش منتقد فیلم نیز ظاهر می‌شد و تهیه کننده بسیاری از آثار سینمایی بوده است. وی  سال ۱۹۸۵ بازیگر فیلم «رنگ بنفش» ساخته استیون اسپیلبرگ شد و برای آن نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد.

سال ۱۹۹۸ او تهیه کننده و بازیگر نسخه اقتباسی از رمان برنده پولیتزر «محبوب» نوشته تونی موریسون بود و بعدها در فیلم «پیشخدمت» ساخته لی دانیلز و «سلما» ساخته ایوا دوورنی بازی کرد. وینفری رییس و مدیرعامل شبکه کابلی OWN است و مجله «O» را راه انداخته است.

فعالیت‌های خیریه اپرا وینفری نیز شامل راه‌اندازی آکادمی رهبری اپرا وینفری برای دختران در آفریقای جنوبی است که امکان تحصیل برای دخترانی با زمینه‌های نامناسب را فراهم می‌کند.

این چهره مردمی مارس ۲۰۱۸ با نسخه اقتباسی دیزنی از رمان علمی-تخیلی «چروکی در زمان» نوشت مدلاین لینگل روی پرده‌های بزرگ می‌رود.

گرچه وینفری نخستین زن سیاهپوستی است که جایزه سیسیل ب دومیل گلدن گلوب را کسب می‌کند اما او پانزدهمین زن و چهارمین چهره سیاهپوست در میان ۶۴ برنده پیشین این جایزه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.