چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

لغو مجوز اکران «مرگ استالین» در روسیه

فیلم «مرگ استالین»

سینماپرس: در پی اعتراضات صورت گرفته به فیلم سینمایی «مرگ استالین» مجوز نمایش این فیلم توسط وزیر فرهنگ کشور روسیه لغو شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر،  وزیر فرهنگ روسیه مجوز اکران فیلم «مرگ استالین» را که هجوی درباره دوران جنگ سرد است، پس از شکایات متعدد به مضمون فیلم، لغو کرد.

اعضای کشوری صنعت سینما، نمایندگان انجمن تاریخی روسیه در مجلس دوما، و اعضای اتاق بازرگانی روسیه در اکران محدود و بازبینی این فیلم حضور داشتند.

به عقیده تعدادی از بازبین‌ها، این فیلم حاوی «تحریف تاریخ روسیه» است و نمادهای اتحاد جماهیر شوروی را به سخره گرفته است.

«یلنا دراپِکو» عضو مجلس دومای روسیه درباره این فیلم می‌گوید: هرگز فیلمی تا این حد نفرت‌انگیز ندیده بودم! سرتاسر این فیلم تهمت و افترا است و تحریک کننده و القاکننده این نگرش که کشور و مردم ما وحشتناک هستند و قوانین آدم‌های احمق حکمفرما است.

فیلم «مرگ استالین» قرار بود در تاریخ ۲۵ ژانویه در روسیه اکران شود. اولین حزبی که به ممنوعیت این فیلم در روسیه اعتراض کرد، حزب کمونیست بود که فیلم را بی‌اعتبار کننده ژوزف استالین رهبر سابق شوروی قلمداد کرده بود.

هنرپیشگان اصلی این فیلم «استیو باسکِمی» در نقش نیکیتا خورِشچِف، رهبری بعد از استالین و «مایکل پالین» در نقش ویاچِسلاو مولوتوف دیپلمات ارشد شوروی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.