جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

فرزین محدث:

در «بانوی سردار» نقش جان فدایی کر و لال دارم

فرزین محدث

خبرگزاری فارس: فرزین محدث گفت: این روزها مشغول بازی در سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی هستم.

«فرزین محدث» بازیگر تلویزیون گفت: این روزها مشغول بازی در سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری هستم.

این بازیگر درباره حضور خود در سریال «بانوی سردار» بیان داشت: این  سریال درباره بی بی مریم سردار بختیاری است و تعدادی سردار در کنار وی فعالیت می‌کنند، من نقش کاراکتر مالک که به نوعی جان فدا است را بازی می‌کنم که کر و لال است و نمی‌تواند حرف بزند، اما لب خوانی می‌کند.

محدث با اشاره به اینکه برای ایفای چنین نقشی از شیوه سکوت کامل بهره  بردم، افزود: برای رسیدن به این نقش سعی کردم از بازی‌های رایجی که بازیگران در مواجهه با نقش کر و لال می‌کنند پرهیز کنم. معمولا هر بازیگری که این نوع نقش‌ها را بازی می‌کند از یکسری صوت و آواها استفاده می‌کند و من پیشنهادی به آقای شیخ طادی دادم که اجازه دهند مالک هیچ صوتی تولید نکند و همه چیز در سکوت کامل تولید شود و با اشاره‌ها و علائم شروع به حرف زدن کردیم.  

وی در همین زمینه ادامه داد: مقطعی که این سریال در آن روایت می‌شود اواخر قاجاریه است و در آن زمان علائم ناشنوایی در ایران وجود نداشته است و اوایل دوره رضا شاه، باغچه‌بان به ایران می‌آید و در یکی دو شهر مهم مدرسه خود را می‌سازد و این نشانه‌گذاری‌ها را یاد می‌دهد و در کل اینکه در زمانی که ما سریال را بازی می‌کنیم هیچ نشانه‌ای برای کر و لال‌ها وجود نداشت تا بتوانند توسط آن صحبت کنند. ما هم تلاش کردیم تا نشانه گذاری خاصی انتخاب کنیم تا مخاطبان متوجه شوند که این شخصیت چه می‌گوید، ‌ اما از علائم رایج برای ناشنوایان استفاده نکردیم چراکه در آن زمان هنوز چنین نشانه‌هایی رایج نبود.  

سریال «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و حضور بازیگرانی چون سریال پانته‌آ‌ سیروس، حبیب دهقان نسب، حمیدرضا نعیمی، فرخ نعمتی، مهدی میامی، سیاوش درخشی، بهزاد چنگیزی، سهیلا رضوی در حال تولید است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.