شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

کارگردان «آسمان غرب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«آسمان غرب» یک اکشن دفاع مقدس است و قهرمان هم دارد/ آنچه از ما در جشنواره دیده شد مطلوب بنده نبود!

نشست خبری فیلم آسمان غرب

سینماپرس: محمد عسگری کارگردان فیلم سینمایی «آسمان غرب» که پیش از این در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد و یکی از آثار اکران نوروز ۱۴۰۳ است گفت: فیلم ما یک اکشن دفاع مقدس است و قهرمان هم دارد و از ابتدا هم طیف سنی که مدنظرمان بود بین ۱۴ تا ۲۸ سال است. این فیلم از لحاظ فرمی و محتوا بر اساس سلیقه نسل جوام ساخته شده و شاید برای کسی که دنبال سینمای کلاسیک با ریتم کند است این فیلم جذابیت نداشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه فیلمسازانی که در جشنواره فیلم داشتند همچنان با خستگی ایام جشنواره روبرو هستند. قطعاً همه فیلم هایی که در جشنواره فجر رونمایی می شوند به دلیل فشرده بودن کار مدنظر اصلی کارگردانان نیستند و آنچه از ما در جشنواره دیده شد چه در جلوه های ویژه بصری و یا در صداگذاری و تدوین نقطه نهایی و مطلوب بنده نبود و به همین علت اینک چند روزی است که به شدت مشغول کار روی فیلم هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: قطعاً اینطور نیست که شما همان فیلمی را که در جشنواره فجر دیدید در اکران عمومی هم ببینید. شاید ما بعد از جشنواره به حداقل دو ماه زمان نیاز داشتیم تا بتوانیم یک سری اصلاحات رنگ و نور و... انجام دهیم اما خوب از آنجا که اکران نوروزی یکی از بهترین ایام اکران است ما این روزها تمام تلاش خود را می کنیم تا با بهترین کیفیت کارمان را روانه اکران عمومی کنیم.

عسگری در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه به نظر می رسد همچون گذشته فیلم های کمدی یکه تاز میدان اکران باشند اظهار داشت: خوشبختانه سبد اکران نوروزی از ژانرهای مختلفی پر شده و این بدان معنا است که اگر مخاطبی فیلم کمدی مورد پسندش نبود و مثلاً خواست اثری اجتماعی یا دفاع مقدسی ببیند این فضا برایش وجود دارد. ما از زمان فیلمبرداری به اکران نوروزی فکر می کردیم و اکران «آسمان غرب» در این ایام را به فال نیک می گیرم.

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که آیا از این هراس ندارید که فیلم های کمدی مانع دیده شدن اثرتان شوند اظهار داشت: اصولا مخاطب ایرانی دوست دارد بخندد؛ این ذائقه مردم است منتها شکل حمایتی از فیلم ها در ژانرهای دیگر باید از جانب مسئولان و سینماداران فراهم شود. در غیر این صورت فقط ژانر کمدی زنده می ماند. اگر سینما قرار است فقط فیلم کمدی باشد که خوب همه ما باید تعطیل کنیم و برویم. من از اینکه فیلم های کمدی می فروشند اتفاقاً بسیار خشنود هستم و فروش این فیلم ها قطعاً بخل و حسد ندارد و به نفع سینما است اما ما انتظار داریم مسئولان بستر را برای دیده شدن ژانرهای دیگر هم فراهم کنند. ما مکانیزم این اتفاق را ما نمی دانیم و آن ها باید شرایط مهیا کنند.

عسگری در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: «آسمان غرب» می تواند طیف گسترده ای از جوانان را با خود همراه کند؛ فیلم ما یک اکشن دفاع مقدس است و قهرمان هم دارد و از ابتدا هم طیف سنی که مدنظرمان بود بین ۱۴ تا ۲۸ سال است. این فیلم از لحاظ فرمی و محتوا بر اساس سلیقه نسل جوام ساخته شده و شاید برای کسی که دنبال سینمای کلاسیک با ریتم کند است این فیلم جذابیت نداشته باشد. جوان امروزی اما علاقمند است فیلم را با ریتم بالا و ضرباهنگ مناسب ببیند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: نوع تعلیم و تربیت جوان امروزی به گونه ای شده که ترجیح می دهد به جای زمان گذاشتن برای خواندن رمان ۴۰۰ صفحه ای ۴۰۰ داستان یک صفحه ای بخواند و سریع به نتیجه برسد. این فیلم هم با این رویکرد تولید شده و امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

نظرات

  • محمدرضاقدم ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۷:۱۸
    0 0
    دقت کردید به غیر از تمساح خونی بقیه فیلمهای جشنواره فاخر 42 فجر چه فروش های فاجعه باری دارند یکی همین فیلم مذکور.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.