دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

کارگردان «آپاراتچی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تمام تلاش‌ مان را کردیم که بتوانیم به طنز و کمدی‌شریف و نجیب نزدیک شویم/ به فروش بالای «آپاراتچی» و استقبال مخاطبان امید دارم

فیلم سینمایی «آپاراتچی»؛ قربانعلی طاهرفر

سینماپرس: قربانعلی طاهرفر کارگردان «آپاراتچی» که پیش از این در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و یکی از آثار اکران نوروز ۱۴۰۳ است گفت: همه شاخصه ها دست به دست هم دادند تا پیچیدگی خاصی برای اکران نوروزی به وجود آید.

این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده خوشحالم و باید اذعان کنم که لطف حضرت باریتعالی شامل حال فیلم مان شده؛ شاید این اتفاق به دلیل آن باشد که ما لحظه به لحظه سعی کردیم نجابت و شرافت و خلوصی که باید اثرمان داشته باشد را در پشت و جلو دوربین حفظ کنیم و خداوند نیز عنایت داشته و فیلم مان توانست به بخش نگاه نو جشنواره راه پیدا کند و با اولین حضور خود سیمرغ بگیرد و حال به اکران نوروزی برسد.

وی در همین راستا اظهار داشت: طبیعتاً همه این اتفاقات آرزوی یک فیلمساز است و من هم جدا از آن ها نیستم. بنده حقیقتاً برای به ثمر نشستن فریم به فریم «آپاراتچی» خدا را شکر می کنم و همچنین از رسانه وزین سینماپرس نیز قدردانی می کنم که همیشه به سینماگران و به ویژه بچه های فعال در حوزه فیلم کوتاه لطف داشته و همراه آن ها بوده است.

طاهرفر سپس در پاسخ به این پرسش که آیا بین نسخه اکران و جشنواره تفاوتی وجود دارد یا خیر متذکر شد: نسخه اکران «آپاراتچی» نسبت به نسخه جشنواره تغییر محسوسی نخواهد داشت؛ البته معمولاً چالش بین نسخه های نمایش جشنواره و اکران عمومی وجود دارد و ما نیز با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبان عزیزمان در ایام جشنواره گرفتیم بر اساس سکانس هایی که حال مخاطب با آن ها خوب بود و با آن احساس همذات پنداری می کرد فیلم را غنی سازی کردیم البته تا جایی که به ضرباهنگ اثر لطمه نخورد.

این سینماگر تأکید کرد: من به فروش بالای فیلم و استقبال مخاطبان امید دارم؛ ما تمام تلاش مان را کردیم که بتوانیم به طنز و کمدی شریف و نجیبی نزدیک شویم که دربرگیرنده همه مخاطبان از هر طیف و گروهی باشد. اولین پیش بینی من این است خانواده ها مخصوصاً تجربه حال خوبی را با این فیلم داشته باشند و همین مسأله تسری پیدا کند به جمع همه خانواده های ایرانی!

وی در همین خصوص متذکر شد: البته ما مسائلی را هم پیش روی خود داریم؛ یکی از این مسائل این است که همزمان پر مخاطب ترین فیلم های جشنواره فجر با هم اکران می شوند و همین می تواند باعث شود تا مخاطبان سینما سرشکن شوند؛ همچنین تقارن ماه مبارک رمضان و روزه داری مردم نیز ممکن است باعث شود در روزهای اول ما چندان مخاطبی نداشته باشیم.

طاهرفر خاطرنشان کرد: البته بنده فکر می کنم عزیزان روزه دار قطعاً با تماشای این فیلم که برگرفته از برخی اتفاقات دهه ۶۰ از شهادت شهدا و اعزام نیروها به جبهه و نماز جمعه و... است استقبال کنند چرا که خاطره خوبی برایشان تداعی می شود و با خاطر خوب از سالن سینما بیرون می آیند. اما بنده ایمان دارم که تقارن اکران نوروزی با ماه مبارک رمضان یک فرصت است و ما قطعاً شاهد برکاتش خواهیم بود.

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه ضوابط جدید اکران ۷ هفته ای یکی از مسائلی است که این روزها باعث آشفتگی ذهنی برخی فیلمسازان شده متذکر شد: همه شاخصه ها دست به دست هم دادند تا پیچیدگی خاصی برای اکران نوروزی به وجود آید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.