سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۶

رونمایی از فیلم مستند " یزدان تفنگ ندارد" در دانشگاه صنعتی شریف

فیلم مستند

رونمایی از فیلم مستند " یزدان تفنگ ندارد" سه شنبه 11 آبان در دانشگاه صنعتی شریف همزمان با نمایش آن برای دانشجویان و جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با حسین شمقدری کارگردان و محمد حسن مددی تهیه کننده آن برگزار گردید.

حسین شمقدری کارگردان این فیلم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: این فیلم داستان دانشجو دانشگاه صنعتی شریف و دارنده مدال نقره فیزیک است که به دلایلی وارد جریان پس از انتخاب می شود و نگاه تازه ای به این جریان پیدا می کند. این دانشجو یکی از دوستان و همکلاسی من در دانشگاه صنعتی شریف است. اتفاقات این فیلم نیز مربوط به روز 25 خرداد 88 باشد.
وی افزود: در این فیلم خواسته ایم که حول و حوش بازتابهای رسانه ای ، انتقادها ، اعتراضها و نوع برخورد حکومت را با نگاه تازه پیرامون مسائل پس از انتخابات نشان دهیم . در حقیقت سعی کرده ایم که بهانه اصلی جریانات انتخابات را با نگاه رسانه ای به کنکاش بکشیم.
شمقدری ادامه داد: در این فیلم نگاه دانشجویی بخصوص دانشجوی نخبه مطرح است بخصوص اینکه این جریانات تاثیرات اجتماعی مشترکی برای ما دانشجویان صنعتی شریف گذاشت.
کارگردان مستند "یزدان تفنگ ندارد" گفت: این فیلم 70 دقیقه ای با 100 ساعت فیلم خام تدوین شد که از مرحله تحقیق تا خروجی 6 ماه به طول کشیده شد.وحید جلیلی ، روزنامه نگار نیز در ابتدای جلسه در جمع دانشجویان گفت: در ابتدای انقلاب یکسری از هنرمندان و اصحاب رسانه ای خودشان را با این جریان بزرگ و تاریخی همسو نکردند. اما امروز پس از انتخابات 88 یک نقطه عطفی در جریان انقلاب ما محسوب می گردد یکسری تحولات بزرگ و خوبی در رسانه ها و روزنامه های ما بوجود آمد. فیلم مستند " یزدان تفنگ ندارد"یکی از این آثار رسانه ای است که می تواند حتی در خارج از کشور نیز حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/ح

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.