چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲

مریلا زارعی برای مهر آفرینی به سیستان رفت

مریلا زارعی در سیستان

برای نخستین بار در ایران، مریلا زارعی سفیر فرهنگی مهرآفرین با عزیمت به یکی از مناطق محروم، کمک هایی از یاوران این موسسه را به مردم دهستان کتیج سیستان و بلوچستان اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی موسسه نیکوکاری مهر آفرین نخستین سفر فصلی سفیران مهرآفرین، جهت کمک رسانی به مناطق محروم، سه شنبه شانزدهم آذر 1389 همزمان با روز اول ماه محرم انجام شد، در این سفر، مریلا زارعی سفیریار مهرآفرین با همراهی فاطمه دانشور مدیر عامل این موسسه ضمن عزیمت به استان سیستان و بلوچستان، کمک های مردمی و حمایت های موسسه نیکوکاری مهر آفرین پناه عصر را به مردم دهستان کتیج سیستان و بلوچستان اهدا کرد.

مریلا زارعی، در جمع مردم این روستا که برای استقبال از وی در پارک لاله تجمع کرده بودند، گفت: من خوشحالم و خدا را شاکرم که این توفیق را داشتم تا در میان شما مردم صبور و ارزشمند سرزمینم باشم و هموطنان خوبم را از نزدیک ببینم ، هر چند سفر ما طولانی و با کمی تاخیر همراه بود، اما قلب ما برای دیدن شما می تپید و امیدوارم این سفر، فرصتی باشد تا اوضاع تحصیل و بهداشت و رفاه اولیه این روستا بهتر از قبل شود و همه دست به دست هم بدهیم تا همگان به صورت عادلانه ای از امکانات زندگی و منابع خدادادی بهره ببرند.

زارعی با اشاره به وظیفه هنرمندان در بیان مشکلات مردم گفت: هنرمندان، نویسندگان و خالقان آثار هنری، افرادی هستند که می توانند بیانگر و انتقال دهنده دردها و آلام مردم باشند و مشکلات آن ها را به کسانی بگویند و برسانند که احتمالا از آن بی اطلاع و یا کم اطلاع اند!

وی با اشاره به استقبال صمیمانه مردم این روستا ادامه داد: باید قدم های خود را محکم تر و قاطع تر برداریم، برای مادران، خواهران و دختران و پسرانی که آینده این کشور را می سازند؛ و جوانانی که باید با کسب علم، سرزمین شان را آباد کنند؛ ما فریاد می زنیم که همه ما یک نفر هستیم و همه ما ایرانی هستیم و از کشور و سعادت مردمان این سرزمین دفاع می کنیم؛ و برای ریشه کنی چهره پلید فقر، باید که عزم ملی مان را به کار بگیریم و همه تلاش کنیم.

فاطمه دانشور نیز با اشاره به وظایف موسسه نیکوکاری مهر آفرین، گفت: این نهاد با کمک مردم، تاسیس شده و کاملا مردمی است و وابستگی به دولت و منابع دولتی ندارد و وظیفه اصلی آن، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و مادران آن ها است؛ جایی که با رفع تبعض و تامین نیازهای طبیعی شان، می توان به فردایی روشن و پر امید، خوش بین بود.

وی با اشاره به اهداف خود در این سفر ، گفت: به دنبال درخواست آقای بارانی نماینده این موسسه در منطقه؛ و بررسی وضعیت موجود، سرانجام به حول و قوه الهی نخستین سفر سفیران مهرآفرین هم رقم خورد و اکنون با خانم مریلا زارعی به عنوان اولین کسی که کمک های مهرآفرین را به افرادی خارج از مرکز می رساند، به این منطقه آمده ایم؛ در حال حاضر حدود 50 کودک در این منطقه تحت پوشش تحصیلی ما هستند و در حد مقدورات از ادامه تحصیل و ... آن ها حمایت می شود؛ من معتقدم این منطقه، واقعا مظلوم واقع شده است و محرومیت در آن بسیار زیاد است؛ آرزو می کنم این اتفاق، فرصتی شود تا بیشتر و بیش از گذشته به چنین مناطقی توجه شود و همه مردم ما، در هر کجای ایران که هستند، در آرامش و رفاهی نسبی به زندگی خود ادامه دهند.

دانشور افزود: سفر سفیران مهرآفرین ادامه پیدا می کند و قصد داریم تا این حمایت ها بیشتر شود ، و بودجه این منطقه هم افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما لازمه آن این است که اهالی روستا اولویت ها را در نظر بگیرند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم؛ امام جمعه دهستان کتیج ، ضمن خیر مقدم و اشاره به آیات قران کریم، درباره اهیمت کمک به دیگران سخن گفت و از حضور سفیریار و مدیر عامل موسسه مهرآفرین قدردانی کرد .همچنین خالد رئیسی مسئول شورای روستای کتیج ضمن خیر مقدم، به برخی از مشکلات این دهستان اشاره کرد و افزود: روستای کتیج در جنوب غربی شهرستان ایرانشهر و در 610 کیلومتری زاهدان قرار؛ و 12 هزار نفر جمعیت دارد و با آن که دارای معادن منگنز کرومیت و آهک است ، اما از لحاظ امکانات اقتصادی و معیشتی، در وضعیت خوبی نیست ...

وی ادامه داد : هم اکنون دختران دانش آموز این روستا و روستاهای اطراف، در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، و فقط در یک مدرسه 5 کلاسه تحصیل می کنند! و به دلیل نبود خوابگاه، و طولانی بودن راه و مسیر، و همچنین کمبود امکانات، بسیاری از آن ها ترک تحصیل کرده اند، و مدرسه پسرانه ما نیز، به دلیل آن که 32 سال از ساخت آن می گذرد، فرسوده شده است.

این روستا ، بیش از 318 ورزشکار را که بعضا دارای رتبه های استانی و کشوری شده اند ، تقدیم جامعه ورزش کشور کرده است و بچه های با استعدادی دارد ، اما ما ، حتی از لحاظ فضاهای ورزشی نیز در شرایط نامناسب و محرومیت به سر می بریم ! همچنین این روستا فاقد یک مرکز بهداشتی مطلوب است و به دلیل دوری از شهر ، وجود یک شبکه بهداشت و اورژانس در آن ضروری می نماید، اما ...

بر اساس این گزارش، در این سفر، به 200 خانواده محروم این منطقه، علاوه بر کمک های مالی و مایحتاج عمومی شامل برنج، روغن، گوشت، لوازم التحریر ،بخاری نفتی و ... iv هر یک معادل 200 هزار تومان اهدا شد و 50 کودک محروم نیز مورد حمایت تحصیلی قرار گرفتند

نکته جالب آن که در طول بازدید از مدارس و مرکز بهداشتی ، جمع زیادی از اهالی دهستان، همراه هیات تهرانی بودند و از حضور نمایندگان مهرآفرین در منطقه ابراز خرسندی کردند.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.