سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲

یک منتقد:

افخمی باید پاسخگو باشد

فرزند صبح

حسن شیخ حائری گفت: بهروز افخمی باید درباره ضعف های فیلمنامه " فرزند صبح" پاسخگو باشد.

حائری به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی برای ساخت فیلم " فرزند صبح" صرف شده اما این کار قصه قابل قبولی ندارد.

وی افزود: اساس سینما قصه گویی است در حالی که به جرات می توان گفت 45 دقیقه اول فیلم را می توان در 4 الی 5 جمله خلاصه کرد .

حائری تصریح کرد: بسیاری از سکانس ها و سکانس پلان ها طولانی و یکنواخت است، بویژه سکانس افتتاحیه کار یعنی صحنه بستن عمامه توسط بازیگر نقش حضرت امام(ره) شاید به عنوان آغاز معرفی این شخصیت، مثبت باشد اما تمرکز بر یک پلان ثابت قدری ملال آور است و این صحنه می توانست مزین به تصاویری از مناظر و جغرافیای محل زندگی حضرت امام(ره) در کودکی باشد .

وی اظهار داشت: بحث تداخل زمانی و روایت 3 مقطع زمانی از زندگی این مرجع عالیقدر خلاقانه و قابل توجه است که باز هم بدلیل نبود قصه مناسب ، چندان بارز نیست.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران افزود: انتخاب بازیگران بدرستی انجام شده اما فیلم در بحث صداگذاری ضعیف است و دوبله نیز چندان چنگی به دل نمی زند.

وی در پایان گفت: تهیه کننده کار موسسه عروج است، از موسسات تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) که به نظر می رسد این ضعف متوجه این موسسه نیز هست زیرا این ارگان از تمامی امکانات موجود در حوزه های مختلف مطالعاتی ، برای به تصویر کشیدن ابعاد مختلف زندگی حضرت امام استفاده نکرده است.

انتهای پیام/اط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.