چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴

بهرنگ بقایی موسیقی تئاتر «خشکسالی و دروغ» را ساخت

بهرنگ بقائی

بهرنگ بقایی از ساخت موسیقی برای نمایش «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی محمد یعقوبی خبر داد.

بهرنگ بقایی آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: آخرین کاری که موسیقی آن را ساختم نمایش «زمستان 66» به کارگردانی محمد یعقوبی نام داشت که اخیرا به نمایش در آمد.

وی افزود: در ساخت موسیقی نمایش «زمستان 66» به تعداد موسیقی های بیشتری فکر می کردم و فضایی می خواستم به وجود آورم که هم استرس داشته باشد و هم تم غمگینی داشته باشد چراکه قرار است شخصیت های داستان در پایان کشته شوند. ترجیح من بیشتر در موسیقی تئاتر این است که فضاسازی کنم تا ملودی پردازی؛ در این کار هم همین طور بود، از یک ساز پیانو استفاده شده است.

بقایی تصریح کرد: از ششم و هفتم آذرماه تئاتر «خشکسالی و دروغ» که کار دیگری از آقای یعقوبی است به نمایش در می آید که موسیقی این کار را نیز من ساخته ام.

این آهنگساز خاطر نشان کرد: نمایش «خشکسالی و دروغ» نیز اجرای مجدد آن است که در سری قبلی هم خودم موسیقی آن را ساخته بودم. این همان موسیقی قبلی است با یکسری تغییرات جزئی و استفاده از سازها و ارکستر زهی که تم آن ها به شکل تکرار شونده ای می آید. موسیقی این تئاتر نیز همانند موسیقی «زمستان 66» فضاسازی است تا ملودی پردازی.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.