دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴

پرفروش‌های نوروزی موسیقی ایرانی کدامند؟

«پرچم سفید» در بازار موسیقی بالا رفت

آلبوم های پروفروش نوروز 91

سینما پرس- گروه هفت هنر: پرفروش‌ترین‌های بازار موسیقی ایران در فروردین سال 91 به آلبوم های پاپ اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس، هرساله تعدادی آلبوم موسیقی پیش از عید منتشر می شود که فروش نوروزی موسیقی را به خود اختصاص می دهند که در یک آمارگیری پروفروش های این آلبوم ها در ژانرهای مختلف به شرح زیر است.

ژانر پاپ


خوانندگان و نوازندگان موسیقی پاپ ایرانی در اسفند سال 90 پرکارتر از سال های گذشته بودند که از بین آثار منتشر شده این ژانر همچون «دلصدا» با اجرای خوانندگانی چون محسن چاوشی، فرزاد فرزین، فریدون آسرایی و…، آلبوم «پرچم سفید» محسن چاوشی، «شلیک» با صدای فرزاد فرزین، «ماه می خنده» با صدای محمدرضا هدایتی، آلبوم «منو رها کن» مهدی یراحی و «صدای سازش» سعید کوکلانی، آلبوم موسیقی «پرچم سفید» پرچمدار فروش نوروزی شد.


ژانر موسیقی ایرانی- سنتی با کلام

از میان آلبوم های موسیقی «ای جان جان بی من مرو» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سعید فرجپوری،  «بر سماع تنبور» با صدای علیرضا قربانی به آهنگسازی پورناظری هاف «همنشین دل» با آهنگسازی علی طاهری و خوانندگی سید جلال الدین محمدیان، «تنها» به خوانندگی حسین علیشاپور، «یادگار یار» به آهنگسازی و خوانندگی حامد صغیری، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود» را با شعر و صدای «محمد‌علی بهمنی» و موسیقی «رسول رسولی»، «چتر عشق» را با آهنگسازی و خوانندگی انوش جهانشاهی بیشترین فروش برای آلبوم «ای جان جان بی من مرو» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سعید فرجپوری بوده است.


ژانر موسیقی ایرانی- سنتی بی کلام

در این ژانر اسفند ماه 1390 دو اثر موسیقایی «پرسه» با سه تار تکنوازی حسین اینانلو و «تنها نخواهم ماند» کیهان کلهر را داشت که آلبوم کیهان کلهر صدر نشین جدول فروش نوروزی شد.

ژانر موسیقی نواحی و مقامی

آلبوم موسیقی محلی مازندرانی «سرونگ» با صدای محمود شریفی و آهنگسازی رجب رمضانی، «نوروز و بهار ایرانی» به کوشش هوشنگ جاوید، «سپهرخوانی» به کوشش گروه سپهر و آئین مولوی در مقام بیاتی عریان با اجرا و خوانندگی جینوچن تانریکرور در اسفند سال 90 به بازار موسیقی آمد که از این میان جایگاه نخست فروش نوروزی این ژانر موسیقی را به خود اختصاص داد.

گفتنی است در مجموع آلبوم هایی که در ژانر های مختلف تولید شده است بیشترین فروش مربوط به آلبوم «پرچم سفید» بوده است که علاوه بر گروه خود در کل ژانرها نیز فروش بالایی داشته است.

انتهای پیام/ن.ف

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.