دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰

اختصاصی سینماپرس؛

شریعت پناهی: یک ماه تعطیلی «هفت» / پیشنهاد جیرانی برای خداحافظی

جیرانی + هفت

سینماپرس – گروه تلویزیون: مدیر گروه اجتماعی شبکه3 گفت: همزمان با پخش جام ملت‌های اروپا برنامه «هفت» یک ماه تعطیل خواهد شد. / جیرانی به مسئولان شبکه سه به دلیل درگیری‌اش با کارهای تلویزیونی پیشنهاد خداحافظی داده است.

به گزارش سینماپرس، در ادامه جریانات و حواشی حول برنامه «هفت» مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره صحت و سقم شایعات به گوش رسیده توضیح داد. 

نبود برنامه سینمایی، «هفت» را ماندگار کرد
فضل اله شریعت پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس با اشاره به دلیل تداوم برنامه «هفت» در طول دو سال گفت: این برنامه با وجود نقاط قوت و ضعفی که دارد به دلیل نبود یک برنامه ثابت سینمایی همچنان حفظ شده است.
وی ادامه داد: «هفت» پس از این دو سال به یک برنامه ثابت و پایدار در زمینه سینما تبدیل شده و توانسته مخاطبان عام و خاص و خود را پیدا کند.
مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 گفت: در حال حاضر بسیاری از بیننده‌ها اطلاعات جدید روز سینما را با این برنامه کسب می‌کنند و همچنین سینماگران نیز برای بیان مشکلات خود به این برنامه رجوع می‌کنند.

نامه به ضرغامی باعث واکنش وی شد

وی با اشاره به نامه سرگشاده 21 رسانه جبهه فرهنگی انقلاب تصریح کرد: در این بیانیه برخی از افراد دلسوز نظام، نظراتی را مطرح کردند که طی آن عزت‌اله ضرغامی نیز تذکراتی را به برنامه دادند.

نظرات شخصی جیرانی برای جهت‌گیری «هفت» اشتباه بود

شریعت‌پناهی ادامه داد: جیرانی نیز نقطه نظراتی را در زمینه این بیانیه عنوان کرد، که این نظرات کاملا شخصی بوده و بدون اطلاع ما اقدام به این کار کردند.
وی با اشاره به اظهارات جیرانی پیرامون بحث دولتی شدن سینما و اعلام جهت‌گیری برنامه «هفت» مقابل این جریان و حمایت از واگذاری سینما به صنوف واقعی گفت: «هفت» منتسب به جریان و گروه خاصی نیست و اعلام مجری برنامه در زمینه حمایت از این جریان اشتباه بوده است.
مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 ادامه داد: برنامه «هفت» یک برنامه یکنواخت و یکسان نیست، ممکن است در این برنامه مجری و یا مهمانان حرف‌هایی را مطرح کنند که باب میل برخی از افراد نباشد؛ اما این مسئله دلیلی برای تداوم این روند نمی‌باشد. قرار نیست همیشه حرف‌هایی زده شود که عده‌ای ناراحت شوند. 

هراسی از گفت‌وگوهای سازنده برای سینما نداریم
وی گفت: من با این گفته جیرانی که عرصه فرهنگ عرصه گفت‌وگو است کاملا موافق هستم؛ زیرا با این روند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و در این راستا نباید هراس داشته باشیم که عده‌ای موضوعاتی را مطرح کنند که مشکل‌ساز شود.
شریعت‌پناهی افزود: هدف این گفت‌وگوها در برنامه «هفت» سازندگی در سینمای ایران است.

«هفت» آستانه نقدپذیری را افزایش داد

وی با اشاره به پایین بودن آستانه نقد مسئولان و سینماگران در ایران اظهار کرد: «هفت» سعی داشته تا در طول این مدت آستانه تحمل مسئولان و سینماگران را در زمینه نقد بالا ببرد و همچنین با باز کردن فضای نقد اجازه بیان اظهار نظرات مختلف را به افراد بدهد.

جیرانی نقدپذیری را آموزش می‌دهد
مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 گفت: یکی از نقاط قوت جیرانی این است که هر زمان که در برنامه اشتباه کرده بود، به اشتباهات خود اعتراف کرد.
وی ادامه داد: همواره به جیرانی گفته‌ام که باید این موضوع را از خودمان شروع کنیم و نقد را قبول کنیم.

استراحت یک ماهه برنامه/ خداحافظی جیرانی با «هفت»
»شریعت‌پناهی با اشاره به تغییرات احتمالی در برنامه «هفت» اظهار کرد: قرار است تغییر و تحولاتی در برنامه «هفت» رخ دهد که این امر نیازمند یک استراحت یک ماهه گروه است. برهمین اساس همزمان با شروع پخش جام ملت‌های اروپا برنامه یک ماه تعطیل می‌شود.
وی ادامه داد: به احتمال قوی با درگیر شدن جیرانی در خصوص ساخت سریالی برای شبکه یک، وی از برنامه «هفت» خداحافظی می‌کند. البته این پیشنهاد توسط جیرانی به مسئولان شبکه سه داده شده، و هنوز مورد پذیرش قرار نگرفته است. به هرحال ما برای یافتن یک مجری تازه، با افراد دیگر به مذاکره خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/م/ع.آ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.