دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷

سعید رجبی فروتن:

نگرانی ساخت آثار مبتذل، نشان از مطالبه جدی آثار ارزشی دارد

\رجبی فروتن

ابراز دغدغه از سوی فیلم سازان، مسوولان و حتی مخاطب نسبت به رشد آثار سخیف نشان از مطالبه جدی آثار ارزشی و فهیم است.


سعید رجبی فروتن مدیرکل همکاری های سمعی و بصری و نمایش خانگی امور سینمایی وزارت ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران با اشاره به علل شکل گیری و پیشرفت سینمای مبتذل، گفت: ساختار تولید ضعیف سینمای ایران از علل شکل گیری و پیشرفت سینمای مبتذل است به همین دلیل بسیاری از ارگان ها باید در سینما سرمایه گذاری کنند و از طرف دیگر آثار ارزشی در پرده سینما مهجور واقع نشوند.

وی ادامه داد: اگر از سوی مدیران بر کوره آثار اجتماعی دمیده شود و با سعه صدر اجازه فزونی تولید آثار اجتماعی داده شود به طورحتم کفه ترازو به سمت ساخت آثار جدی و فهیم حرکت می کند.

مدیر کل همکاری های سمعی و بصری و نمایش خانگی در این باره، اظهار کرد: نگرانی های ذکر شده پیام دیگری را در خود نهفته دارد و آن مطالبه جدی آثار ارزشی و فهیم است. در واقع این رویکرد انتقادی در بطن خود، فیلم های فهیم را از سینماگران طلب می کند.

رجبی فروتن در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر ظرفیت پخش آثار سینمایی از نمایش خانگی گفت: موسسه نمایش خانگی ظرفیت پخش آثار سینمایی بسیاری را دارد زیرا نمایش خانگی با انبوهی از مخاطبان رو به رو است که تعداد آنها از تماشاگران سینما بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: مخاطب نیاز دارد در سبد مصرف کالاهای فرهنگی روزانه خود از تازه ترین تولیدات سینمای ایران استفاده کند و ارتباط خود را با سینما حفظ کند به همین دلیل شبکه نمایش خانگی آثار و محصولات جدید سینما را وارد شبکه می کند.

مدیرکل همکاری های سمعی و بصری و نمایش خانگی با اشاره به دستگاه های متنوع پخش در منازل افراد، افزود: تامین محصول مناسب برای پخش در این دستگاه ها ما را ترغیب می کند تا پلی میان تهیه کنندگان و مخاطبان باشیم.

به گفته رجبی فروتن تجربه نشان داده، علاقه و کشش مخاطب به این محصولات می تواند اذعانی بر ادامه فرایند این مسیر از سوی نمایش خانگی تا سال های متوالی باشد.

وی همچنین با اشاره به آثار سخیفی که بر سینمای کشورمان حاکم شده است، گفت: ابراز دغدغه از سوی فیلم سازان، مسوولان و حتی مخاطب دراین باره به دلیل آن است که مبادا آثار سطحی غلبه و برتری عددی به آثار قابل تامل پیدا کنند.

مدیر کل همکاری های سمعی و بصری و نمایش خانگی در پایان صحبت های خود، گفت: افرادی که همواره تیغ انتقادشان را به آثار ضعیف تیز می کنند جامعه را به دیدن آثار خوب ترغیب کنند تا در سالن های سینما حاضر شوند و این آثار را مورد توجه خود قرار دهند و به نوعی مشوق سازندگان آن نیز باشند.
انتهای پیام/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.