دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷

سرتیپی در غرفه سینماپرس:

بخش خصوصی تنها امید سینماگران در جشنواره سی و یکم است

علی سرتیپی تهیه کننده در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

سینماپرس- گروه سینما/ علی سرتیپی گفت: با توجه به فیلم های حاضر در جشنواره، بخش خصوصی تنها امید سینماگران در جشنواره سی و یکم است.

علی سرتیپی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که از نوروز امسال برای سینمای ایران رخ داد و سینما دچار سیاست زدگی شده و در این میان محافظه کاری وزارت ارشاد در برابر برخوردهای نهادهای دیگر، تصور می کردم که در این دوره شاهد فیلم های خوبی نباشیم.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه بخش خصوصی با تمام فشارهای موجود، فیلم هایی را تولید کرده که با اکران آنها در سال آینده می توان به گیشه سال 92 کمی خوشبین شد. فیلم هایی مانند «بی گناهان»، «روز روشن»، «روز روشن»، «دهلیز» و «هیس دختران فریاد نمی زنند» از این جمله فیلم ها است، اما نباید فراموش کرد که گیشه سال آینده گیشه بسیار بدی خواهد بود.

 

وی ابراز داشت: امیدوارم شرایط فراهم شود که تولیدات سال آینده سینمای ایران با مشکلاتی که امسال با آن روبرو بود، مواجه نشود. البته ناامنی اقتصادی در سینما نیز سبب شده تا بسیاری از تهیه کنندگان و بخش خصوصی کمتر جسارت حضور در تولید فیلم های سینمایی را داشته باشد.

 

سرتیپی در رابطه با ساخت اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران گفت: ساخت فیلم سینمایی «آقای الف» یک ریسک بزرگ در وضعیت اقتصادی فعلی بود. مهم نیست که فیلم خوب یا بد از آب درآمده است، مهم این است که کسی چنین جسارتی را به خرج داده و چنین فیلمی را ساخته است. فیلم سینمایی «آقای الف» از نظر طراحی و ساخت سه بعدی بسیار موفق بوده است.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.