فریبرز رستمی موسیقی دان و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: اخیرا یک موسیقی فیلم برای «زندگی با حضور یک دیوار» به کارگردانی میکائیل شهرستانی ساخته ام که کار آن تمام شده است و منتظر اکران فیلم هستیم.
وی افزود: برای موسیقی این فیلم همچون کارهای دیگرم به ابداعاتی در ایجاد ساز و تولید رنگ های صوتی جدید و متمایز دست زده ام. سه تار آرشه را با سیم های گیتار و برداشتن بخشی از صفحه با تکنیک آرشه و مضراب به عنوان بخش اصلی باس به کار گرفتم که با صدای نافذ و شاعرانه اش در ایجاد فضاها ی متناسب با صحنه های فیلم بسیار کار آمد بود. هم چنین با یکسری لوله صوتی صداهایی ایجاد کردیم که در جای مناسب خود هم در نقش افکت و هم به عنوان یک بافت هارمونیک در موسیقی فیلم به کار گرفته شدند که ذهن من و آقای شهرستانی را به خوبی اغنا کردند.
این آهنگساز تصریح کرد: فیلم فضای خیلی دردناکی دارد . قصه جذاب وپیچیده فیلم محدود بود به یک آپارتمان و رابطه انسانی بین چهار کاراکتر که در این آپارتمان زندگی می کنند . هریک از این آدمها درگیر تنهایی خویشند که از آن هیچ گریز و گزیری نیست.
وی ادامه داد: سعی کردم موسیقی این فیلم جغرافیای خاصی نداشته باشد گرچه از کمانچه و نی لبک هم استفاده کردم. ویولنسل، ابوا، نرمه نای، کمانچه ، نی لبک ، سه تار آرشه ،لوله های صوتی ،و یک تنبور که روی صفحه آن پوست کشیدیم و به جای سیم زه بستیم به علاوه آواهای انسانی سازبندی موسیقی این کار را تشکیل داد. با این تنبور ابداعی سعی کردم صداهایی د ربیاورم که غربت این آدم ها و تنهایی کاراکترهای فیلم را نشان دهم.
رستمی در پایان خاطر نشان کرد: در موسیقی «زندگی با حضور یک دیوار» در قسمت آواهای انسانی نگار محمدی آواز زن را خواند و خودم هم آواز مرد را خوانده ام.
انتهای پیام/ص
ارسال نظر