دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

مسعود اطیابی عنوان کرد:

سازمان سینمایی برای ساخت فیلم موافقت اصولی داد/«فرمول»، «لاله» نیست نقدی بر تبعیض جنسیتی است

مسعود اطیابی2

سینماپرس- گروه سینما/ مسعود اطیابی گفت: نگارش فیلمنامه فیلم «فرمول» توسط دو فیلمنامه نویس آغاز شده اما برخلاف خبرهای منتشر شده این پروژه ربطی به فیلم «لاله» ندارد و تنها ممکن است مقداری موضوع آن شبیه به «لاله» باشد اما من فیلمنامه فیلم «لاله» را نخوانده ام.

این کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب در مورد موضوع فیلم «فرمول» توضیح داد: این فیلم در مورد مردی است که بعد از سال ها صاحب دختری می شود و از آن جایی که پدر علاقه فراوانی به پسر دارد این دختر را با رفتاری مردانه بزرگ می کند. این دختر با تعلیم رانندگی در بزرگترین مسابقات داخلی و خارجی شرکت می کند و پدر به دلیل برآورده شدن خواسته های خودش در مراحلی به صورت غیرقانونی دختر را به مسابقات می فرستد.

وی ادامه داد: ممکن است دو فیلم با موضوعی مشابه ساخته شوند اما این نگاه و ایدئولوژی فیلمساز است که فیلم ها را از هم متمایز می کند.

کارگردان «اخلاقتو خوب کن» با بیان این که دولت از پول بیت المال می خواهد برای ساخت فیلمی هزینه کند و من با چنین روندی موافق نیستم، بیان کرد: فیلم «فرمول» را با بودجه خصوصی می سازم. تا به حال دو سرمایه گذار قدرتمند برای سرمایه گذاری در این فیلم اظهار تمایل کرده اند.

اطیابی با اشاره به جلسه ای که با رئیس سازمان سینمایی داشته است، تصریح کرد: قرار است تا هفته آینده طرح فیلمنامه را به وزارت ارشاد بفرستیم و دوستان قول هایی داده اند که بتوانیم با موافقت اصولی فیلم را بسازیم.

وی با اشاره به زمان 10 ماهه ای که برای پیش تولید این فیلم نیاز است، یادآور شد: قرار نیست این فیلم را عجولانه بسازیم. دو نفر از دوستان فیلمنامه فیلم «فرمول» را می نویسند و دو تهیه کننده مجرب سینما تهیه این فیلم را برعهده دارند اما فعلا قصد ندارم نام این دوستان را اعلام کنم.

به گفته اطیابی، بیشتر سکانس های فیلم در بحرین و به هنگام برگزاری مسابقات «فرمول 1» انجام می شود و برای باقی سکانس ها هم از مسابقات اتومبیلرانی در سراسر جهان استفاده می شود. دو نقش اول این فیلم را دو بازیگر ایرانی بازی می کنند اما از بازیگران خارجی هم برای این فیلم استفاده می شود.

انتهای پیام/ف/ن.ف


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.