جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳

عباسیان در گفت‌وگو باسینماپرس عنوان کرد:

شبکه نمایش خانگی بازوی کمکی سینماست/مخالف پخش سریال در شبکه نمایش خانگی هستم

محمدرضا عباسیان  دبیر کل ستاد مبارزه با محصولات غیر مجاز سمعی و بصری

سینماپرس-گروه سینما/ مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری ضمن اعلام این امر که شبکه نمایش خانگی بازوی کمکی سینمای ایران است همچنین پخش سریال های تلویزیونی را در این شبکه نادرست عنوان کرد.

محمدرضاعباسیان؛ مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر شبکه نمایش خانگی تبدیل به بازوی کمکی برای سینمای ایران شده است، چرا که شرایط اکران فیلم ها خوب نبوده و آثار سینمایی از فروش چندانی برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: بروز شبکه نمایش خانگی و توزیع فیلم در این شبکه، به سینما و صنعت سینما کمک کرده تا از پتانسیل آن و فروش مناسبی که در این شبکه صورت می گیرد، به حرفه سینما کمک کند.

وی ابراز داشت: اینکه از پتانسیل شبکه نمایش خانگی برای توزیع و نمایش سریال استفاده کنیم، کاملا متناقض با برنامه هایی است که برای این شبکه طراحی می شود. در واقع تولید و نمایش سریال بر عهده سازمان صدا و سیما و بوده و خوشبختانه سریال سازی در این نهاد بسیار رواج دارد.

وی افزود: نمی توان تنها به صرف منفعت طلبی تعدادی از تهیه کنندگان شرایط را به نفع نمایش سریال در شبکه نمایش خانگی فراهم کرد، چرا که این امر به صنعت سینما صدمه می زند. اگر جمع تیراژ 3 سریال پخش شده در شبکه نمایش خانگی را در نظر بگیریم، نشان می دهد که آمار فروش این سریال ها، تنها باعث کم شدن فروش فیلم سینمایی در شبکه نمایش خانگی شده است.

عباسیان گفت: مخاطب در حال حاضر از ماهواره و تلویزیون در اوقات فراغت خود استفاده می کند و زمان اندکی که برای وی باقی می ماند، از محصولات شبکه نمایش خانگی استفاده می کند، این درحالی است که ممکن است به جای خرید آثار سینمایی، از سریال های شبکه نمایش خانگی استفاده کند، که این مسئله به چرخه اقتصاد سینما صدمه می زند.

وی ادامه داد: پخش سریال در شبکه نمایش خانگی یک اتفاق بد بوده و شروع آن یک اشتباه بزرگ تر است. البته نه تنها سریال ها بلکه نمایش فیلم های و انیمیشن های خارجی نیز به پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی صدمه می زند.

انتهای پیام/ر/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.