شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰

میهمانان خارجی به همایش روز فلسفه می رسند

روز فلسفه

پروفسور جیانی واتیمو و پروفسور تو و مینگ در همایش روز جهانی فلسفه حضور دارند.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از روابط عمومی همایش روز جهانی فلسفه، حضور دو استاد فلسفه در همایش روز فلسفه قطعی شد.

بنابراین گزارش، پروفسور جیانی واتیمو؛ فیلسوف و نویسنده‌ی ایتالیایی است که از شاگردان هانس گئورگ گادامر و کارل لوویت در هایدلبرگ بوده و از اندیشمندان برجسته‌ی سنت هرمنوتیکی است.

وی استاد تمام زیباشناسی و استاد فلسفه نظری در دانشگاه تورین است. همچنین در دانشگاه‌های ییل، کالیفرنیا، لوس‌آنجلس، نیویورک و دانشگاه ایالتی نیویورک تدریس کرده است. وی یکی از اعضای پارلمان اروپاست. وی به پیروی از نیچه با تکیه بر مفاهیمی چون نیست‌انگاری به مثابه‌ی حقیقت تاریخ بر ایده‌ی رفع توهم و رستگاری انسان تاکید می‌کند. در نگاه وی تاریخ فرایندی است که در طی آن بشر همواره به سوی عدم خشونت و رهایی از توهم نزدیک می‌شود.

از جمله آثار وی می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد: مسئولیت فیلسوف، هنر و طلب حقیقت، پس از مسیحیت، نیست‌انگاری و رستگاری، گفتگو با نیچه، ورای تفسیر، باور، پایان مدرنیته: نیست‌انگاری و هرمنوتیک در فرهنگ پست‌مدرن.

پروفسور تو و مینگ استاد ممتاز فلسفه و مدیر موسسه مطالعات عالی علوم انسانی در دانشگاه پکن، مدیر موسسه‌ی هاروارد ـ ینچینگ، و پروفسور تاریخ و فلسفه چینی و مطالعات کنفوسیوسی در دانشگاه هاروارد است. وی همچنین عضو و استاد پژوهشگر در مرکز آسیایی دانشگاه هاروارد و عضو آکادمی هنر و علوم آمریکا و عضو هیات رئیسه‌ی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فلسفه(FISP) است. وی در دانشگاه‌های تونگای، پرینستون، برکلی، پاریس و تایوان نیز دوره‌های چندساله تدریس کرده است. او پروفسورای افتخاری از دانشگاه‌های رنمینگ، ژجیانگ، ژونگ‌چان و آکادمی علوم‌ اجتماعی شانگهای و دکترای افتخاری از کینگ کالج لندن دریافت کرده است. از جایزه‌های بین‌المللی‌ای که دریافت کرده است می‌توان جایزه‌ی دوم توماس بری از سازمان ملل و جایزه‌ی دهم توگه از کره‌جنوبی را نام برد. وی همچنین در سال 2001 از سوی کوفی عنان به عنوان عضو "گروه افراد برجسته‌" سازمان ملل برای تسهیل گفتگو میان تمدن‌ها منصوب شد.

همایش روز جهانی فلسفه با حضور اندیشمندان و استادان ایرانی و خارجی فردا 30آبان تا دوم آذرماه در کتابخانه ملی برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.