نمایش همه
  • محمد دیندار ۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۷

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۸

    دیندار: مدیران سازمان سینمایی باید پاسخ دهند که برخی فیلم های جشنواره چرا و چگونه پروانه ساخت و نمایش دریافت کردند؟/ سینمای ایران نباید جولانگاه فیلم های سیاه و تلخ باشد!

    سینماپرس: محمد دیندار فیلمساز و منتقد سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: مدیران سازمان سینمایی باید پاسخ دهند که برخی فیلم های حاضر در جشنواره چرا و چگونه توانستند پروانه ساخت و نمایش دریافت کنند؟ چرا در جشنواره فجر انقلاب باید شاهد حضور فیلم هایی باشیم که با نگاهی سیاه و تلخ تولید شده اند و به جای خدمت به سینما و جامعه باعث گریزان شدن بیشتر مردم از سینما می شوند؟

  • علیرضا زرین دست ۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۴

    مشکلات سینماگران در آستانه سال نو/۲

    زرین دست: مسئولان دولت بهانه «کرونا» و «تحریم» را کنار بگذارند و دغدغه مندانه معضلات مردم و سینماگران را حل کنند

    سینماپرس: علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینما در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: مسئولان دولت بهانه «کرونا» و «تحریم» را کنار بگذارند و دغدغه مندانه معضلات مردم و سینماگران را حل کنند؛ تا زمانی که این بهانه ها وجود دارد و مسئولان با توسل به این بهانه ها از انجام کارهایی که وظیفه شان است سر باز می زنند هیچ دردی از مردم و سینماگران که بخشی از جامعه هستند درمان نخواهد شد.

  • دکتر امان الله قرایی مقدم ۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۳

    جایگاه «پدر» در سینمای ایران/۵

    قرایی مقدم: هالیوود با آثارش در پی تحکیم بنیان خانواده است اما فیلم های ما برخلاف شعار مسئولان تصویری آشفته و دهشتناک از خانواده ها نشان می دهد

    سینماپرس: دکتر امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: سینما در کشور ما بدل به یک آشفته بازار شده که ارزش ها در آن جایگاهی ندارند گواه این اتفاق آنکه هالیوود با آثارش در پی تحکیم بنیان خانواده است اما فیلم های ما برخلاف شعار مسئولان تصویری آشفته و دهشتناک از خانواده ها نشان می دهد و این مسأله ای بسیار دردناک است!

  • مهدی امینی خواه ۱۳۹۹-۱۲-۰۵ ۱۱:۱۵

    مشکلات سینماگران در آستانه سال نو/۱

    امینی خواه: هنرمندان امروزه در بدترین وضعیت معیشتی به سر می برند/ امیدوارم عیدی سینماگران امسال به صورت عادلانه و یکسان توزیع شود!

    سینماپرس: مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: هنرمندان امروزه در بدترین وضعیت معیشتی به سر می برند و هیچ یک از مدیران و مسئولان به فکر آن ها نیستند؛ بحران کرونا طی یک سال گذشته تأثیر جدی و مستقیمی روی زندگی سینماگران گذاشته و با تعطیلی و کاهش تعداد پروژه ها مشکلات هنرمندان را چندین برابر کرده است اما طی این مدت هیچ یک از متولیان سینما تدبیری برای برون رفت از چنین وضعیت اسفباری که سینماگران با آن درگیر هستند را اندیشه نکرده اند!

  • هوشنگ توکلی ۱۳۹۹-۱۲-۰۵ ۱۱:۱۳

    جایگاه «پدر» در سینمای ایران/۴

    توکلی: امروزه در سینما نقش و جایگاه «پدر» مضحکه آمیز به تصویر کشیده شده و او را ناتوان و ذلیل نشان می دهند/ برخی افراد شوراهای نظارتی بی اخلاق هستند!

    سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: متأسفانه چند سالی است عنصر مهم و کلیدی خانواده در آثار سینمایی ما چندان جایگاهی ندارد؛ اسفبارتر آنکه امروزه در سینما نقش و جایگاه «پدر» مضحکه آمیز به تصویر کشیده شده و او را ناتوان و ذلیل نشان می دهند و این اتفاق بسیار تلخ و دردآور است!

  • سارا طالبی زاده ۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۱۲:۰۳

    جایگاه «پدر» در سینمای ایران/۳

    طالبی زاده: «پدر»های این روزهای سینما، شبکه نمایش خانگی و گاه تلویزیون یا فقط به ماشین پولسازی تبدیل شده‏ اند و یا اهل خیانت هستند!

    سینماپرس: سارا طالبی زاده دبیر فرهنگی روزنامه حمایت در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: باعث تأسف است که «پدر»های این روزهای سینما، شبکه نمایش خانگی و گاه تلویزیون یا فقط به ماشین پولسازی تبدیل شده‏ اند و یا اهل خیانت هستند و همه این اتفاقات به دلیل فقدان سیاست گذاری های اصولی در حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما است!

  • حاشیه فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۱۲:۰۱

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۳)

    از غلبه «فرمالیسم» بر تولیدات «سینمای استراتژیک» تا مواجهه مستقیم با «سینمای قهرمان محور»

    سینماپرس: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حضور چند اثر شاخص در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه بود. آثاری در ژانر سینمای استراتژیک که ضمن رعایت فُرم سینمایی نسبتا مناسب، توانسته بودند خود را در میان ۱۶ اثر راه یافته به بخش نامزدی سودای سیمرغ جای دهند.

  • آنتونیا شرکا ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۴۰

    جایگاه «پدر» در سینمای ایران/۲

    شرکا: عنصر خانواده در فیلمفارسی ها بسیار آشناتر و سنتی تر از خانواده هایی است که امروزه در آثار سینمایی شاهدش هستیم/ سینمای امروز ایران تلخ و غمگین است!

    سینماپرس: آنتونیا شرکا منتقد سینما و مدرس دانشگاه در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: تغییرات وضعیت اقتصادی و به دنبال آن مشکلات معیشتی که در سال های اخیر ایجاد شده طبیعتا خانواده ها را از شکل سنتی و آشنای خود دور کرده است؛ در واقع ما طی سال های اخیر تغییر و تحول نقش خانواده و جایگاه پدر در فیلم های سینمایی ایران را به صورت واضح مشاهده می کنیم به نحوی که می توان گفت عنصر خانواده در فیلمفارسی ها بسیار آشناتر و سنتی تر از خانواده هایی است که امروزه در آثار سینمایی شاهدش هستیم!

  • حسن علیمردانی ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۶

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۷

    علیمردانی: زنگ خطر در حوزه فرهنگ وهنر به صدا درآمده است/ چرا نزدیک به یک سوم آثار حاضر در جشنواره فجر انقلاب با خودکشی به پایان می رسند؟

    سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: زنگ خطر در حوزه فرهنگ وهنر به صدا درآمده است؛ این اتفاق دردناک و حیرت آور است که سیاست گذاران سینما برای ایجاد یک خط واحد فرهنگی و هنری اصیل همت و تأکید نداشته و هنرهفتم را به حال خود رها کرده اند و به هر اثری اجازه ساخت و نمایش می دهند!

  • شایان فر-تهامی-ناجی-پوراحمد-دهقان نسب-زندگانی-الماسی-کیمیایی-فلاح پور-سالور-مزدآبادی-یشایایی ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۳

    سینماگران تأکید کردند:

    بحران مدیریتی در حوزه سینما باعث شده تا هیچ راهکاری برای برون رفت سینما از کما در دوران کرونا اندیشه نشود

    سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان برجسته فرهنگی کشور با انتقاد شدید از متولیان فرهنگی کشور به ویژه مدیران سینمایی تأکید کردند: بحران مدیریتی در حوزه سینما باعث شده تا هیچ راهکاری برای برون رفت سینما از کما در دوران کرونا اندیشه نشود؛ این دسته از سینماگران از تصمیم گیری های نابخردانه مدیران سینمایی ابراز تعجب نموده و متذکر شدند: با برگزاری جشنواره فجر نباید جان خبرنگاران و هنرمندان را به خطر بیندازیم؛ این هنرمندان افزودند: فرهنگ و هنر برای دولتمردان و مدیران سینمایی هیچ اولویتی ندارد و آن ها دوست دارند سینما دیگر نفس نکشد!

  • جواد مزدآبادی ۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۲:۰۹

    راهکار برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا/۱۲

    مزدآبادی: در عمل هیچ کاری برای برون رفت زندگی هنرمندان از شرایط اسفبار کنونی اندیشه نمی شود

    سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: حالا که مدیران سینمایی هیچ اهتمامی برای رفع مشکلات سینماگران ندارند ای کاش تلویزیون با آغاز دوباره تولید تله فیلم ها به داد ما برسد؛ همه ما می دانیم که با توجه به استمرار بیماری کرونا و بیکاری گسترده و خانه نشینی سینماگران ما باید با برنامه ریزی اورژانسی و فوری به داد هنرمندان برسیم و الآن زمان وعده دادن و ارائه برنامه های بلند مدت نیست!

  • کوروش تهامی* ۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۲:۰۶

    جایگاه «پدر» در سینمای ایران/۱

    تهامی: سینما و تلویزیون باید توجه جدی تری به عنصر مهم خانواده و نقش «پدر» داشته باشند/ زنده یاد جمشید مشایخی ماندگارترین پدر سینمای ایران هستند

    سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: ما نباید فراموش کنیم که مهمترین عنصر برای شکل گیری و ساخته شدن تک تک افراد جامعه، خانواده است و وجود پدر مهترین رکن و به مثابه ستونی برای خانواده محسوب می شود از این رو سینما و تلویزیون باید توجه جدی تری به عنصر مهم خانواده و نقش «پدر» داشته باشند اما متأسفانه طی سال های اخیر فیلم های خانوادگی به ندرت تولید شده و به جایگاه مهم خانواده و پدر در آثار سینمایی چندان توجهی نشده است.

  • پرویز فارسیجانی در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس ۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۱:۵۷

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۶

    فارسیجانی: ما انقلاب نکردیم که آثار ضدمردمی، مبتذل و سخیفی مانند «شیشلیک» را در سینمای مان شاهد باشیم/ تلخی فراوان فیلم ها نشانگر آشفتگی و تشتت باوری برخی سینماگران است

    سینماپرس: دکتر پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: ما انقلاب نکردیم که آثار ضدمردمی، مبتذل و سخیفی امثال «شیشلیک» را در سینمای مان شاهد باشیم. ما در سینمای جمهوری اسلامی ایران نیازمند تولید فیلم های ارزشمند و متعهدانه هستیم و باید به این آثار توجه جدی داشته باشیم.

  • شهرام خرازی ها ۱۳۹۹-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۶

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۵

    خرازی ها: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند/ جلوی جریان انحرافی در سینما باید فورا گرفته شود!

    سینماپرس: شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه و منتقد سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند.باعث تاسف است که سینمای ایران در آخرین سال از دهه نود و در آستانه قرنی جدید به جای پیشرفت دچار عقبگرد آشکاری شده است.جشنواره فیلم فجر از اول هم یک جشنواره سیاسی بود نه یک جشنواره سینمایی.سینما در این جشنواره محملی است برای جلوه نمایی «سیاست» نه تبلور «هنر»؛ فیلمسازان ایرانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با بردن دوربین های خود به مناطق حاشیه نشین و روستاها، در پی ارائه کاریکاتوری سیاه نما از انسان جهان سومی بودند.

  • رضا برجی ۱۳۹۹-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۳

    بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۳

    برجی: طی ۸ سال گذشته حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما ویران شد/ اکثریت افراد جامعه دیگر به سینما اعتمادی ندارند

    سینماپرس: رضا برجی مستندساز برجسته کشور با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: طی ۸ سال گذشته حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما مانند ساختمان پلاسکو آتش گرفت و ویران شد؛ همه این اتفاقات از ندانم کاری های مدیرانی بود که برای اداره این حوزه بسیار مهم هیچ تخصص و مهارتی نداشتند و اقدامات شان تنها باعث تخریب سینمای کشور شد و حالا مشخص نیست کسی می تواند پیدا شود که این سینمای ویرانه را از نو بسازد یا خیر؟!

  • حاشیه فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۴

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۲)

    غلبه «ژانر سینمای استراتژیک» با دنده معکوس و در جهت منویات اغیار

    سینماپرس: غلبه ژانر سینمای استراتژیک در مجموع تولیدات به نمایش درآمده درسی و نهمین جشنواره فیلم فجر نه تنها به معنی همسو و در راستا بودن تمامی این تولیدات با اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی نمی‌باشد؛ بلکه به مفهوم استفاده قابل توجه و تمرکز ویژه جریانات معارض با اهداف انقلاب اسلامی از ظرفیت فرهنگی کشور و به‌کارگیری ابزار رسانه‌ای توانمندی همچون سینما، در مسیر مواجهه با سبک زندگی اسلامی و ایرانی می‌باشد.

  • عبدالله علی خانی ۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۳

    بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۲

    علیخانی: در تمامی سال های پس از انقلاب تنها ۲ مدیر اصلح در سینمای ایران داشتیم/ مدیریت ۸ سال اخیر سینما نمره قبولی نمی گیرد!

    سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: در تمامی سال های پس از انقلاب تنها ۲ مدیر اصلح در سینمای ایران داشتیم؛ زنده یاد سیف الله داد و جواد شمقدری؛ تنها این ۲ مدیر بودند که دغدغه رشد و تعالی سینما را داشتند، فضای سینما را به خوبی می شناختند و به دلیل آنکه از دل سینمای ایران بیرون آمده بودند تمام توش و توان خود را برای بهبود وضعیت سینما به کار بستند اما سایر مدیران این کاره نبودند و جا پای امثال انوار و بهشتی گذاشتند که جزو ریل گذاران نابودی سینما و فرهنگ بودند!

  • مهدی فیوضی ۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۸

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۴

    فیوضی: سیر نفوذ بیگانگان در فضای فرهنگی کاملاً مشهود است/ بسیاری از فیلمسازان در ظاهر عنوان مستقل دارند اما در اصل وابسته برخی سفارتخانه ها هستند!

    سینماپرس: مهدی فیوضی تهیه کننده و کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: بنده از سال های آغازین برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکنون این رویداد را رصد کرده ام و باید عنوان کنم سیر نفوذ بیگانگان در سیستم فضای فرهنگی کشور و به ویژه سینما و تلویزیون کاملاً مشهود است و به خصوص طی سال های اخیر شاهد تولید و نمایش برخی فیلم ها بوده ایم که از بنیان مشکلات جدی محتوایی داشته اند و مشخص نیست با کدام درایتی تولید شده اند!

  • عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد» ۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۹

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۳

    لاجوردی: برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام ریختند/ چرا به این فیلم های شنیع پروانه ساخت و نمایش دادید؟

    سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب ریختند؛ باعث شرم و تأسف است که در جشنواره فرهنگی و هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فیلم هایی به نمایش درآمدند که نظر محتوا شبیه به فیلم های ضدایرانی «بدون دخترم هرگز» و «سنگسار ثریا م» بودند و توهین و تحقیری نبود که نسبت به ایران و ایرانی روا ندارند!

  • سیدسعید سیدزاده ۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۷

    بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۱

    سیدزاده: نفوذی های قسم خورده اجازه ندادند سینمایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم/ دولت مگر به شعارهایش عمل کرد که توقع داشته باشیم در عرصه فرهنگ عملی مثبت داشته باشد؟

    سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما اظهار داشت: نفوذی های قسم خورده ای که ما می دانیم ریشه شان از کجاست و در داخل چه آدم هایی این نقش را بازی کردند اجازه ندادند ما سینمایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم؛ آن ها این شرایط را ایجاد کردند که ما به اینجا برسیم آن ها نگذاشتند دغدغه های امام (ره) و رهبری در حوزه فرهنگ و هنر محقق شود و همه امید ما این است که روزی جلوی این نفوذی ها به صورت جدی گرفته شود و ما دیگر شاهد جولان دادن آن ها در هیچ حوزه ای از جمله حوزه مهم فرهنگ و هنر نباشیم.

  • چیستا یثربی ۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۱:۰۳

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۲

    یثربی: امروزه شاهد بدترین دوران تاریخ فرهنگ و هنر کشور هستیم/ جامعه نیاز به امید و روحیه دارد نه نشان دادن سیاهی و یأس و فقر و تجاوز و خشونت و خودکشی!

    سینماپرس: چیستا یثربی مدرس دانشگاه، منتقد و فیلمنامه نویس سینما و کارگردان تئاتر پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: امروزه شاهد بدترین دوران تاریخ فرهنگ و هنر کشور هستیم؛ برخی افراد در پس پرده ها اتاق فکرهای تاریک و سیاهی تشکیل داده اند و هدف شان اضمحلال و نابودی سینما و تئاتر کشور است و با دست گذاشتن روی سوژه های مسموم و سیاه نمایی صرف می خواهند جامعه را بیش از پیش به سمت افسردگی و ناامیدی هدایت کنند!

  • میرفرخ هاشمیان ۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۱:۰۲

    بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۱۰

    هاشمیان: مدیران سینمایی فکر می کنند سینما و بودجه های بیت المال ارثیه پدری شان است

    سینماپرس: میرفرخ هاشمیان بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: مدیران سینمایی برای سینماگران در این سال ها هیچ کاری انجام نداده اند؛ آن ها فکر می کنند سینما و بودجه های بیت المال ارثیه پدری شان است و فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند و برایشان مهم نیست که بخش عمده ای از اهالی سینما حتی نان شب ندارند و از تأمین معاش روزانه شان عاجز هستند.

  • مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۰:۵۷

    خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۱)

    کاشت یأس و پشیمانی با مُشتی «فیلم سیاه» در آستانه ورود به «سال ۱۴۰۰»

    سینماپرس: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اگر چه به شکلی کاملا سَمبل شده و در یک ماراتن نحیف و کرونا زده به پایان رسید، اما مرور دقیق مجموع آثار به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره به وضوح نشان می‌دهد که صنعت سینمای ایران، به سبب سیطره مدیریت غلط و به شدت نابخردانه حاکم بر فرهنگ و سینمای کشور، میزبان خوبی برای سده جدید نیست!

  • منوچهر مصیری ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۰:۳۴

    بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۸

    مصیری: مدیران سینمایی در این سال ها هیچ توجهی به فیلمسازان پیشکسوت نداشتند/ معضلات شدید اقتصادی، فرهنگ و هنر را از سبد خانوار حذف کرده است

    سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: مدیران سینمایی در این سال ها هیچ توجهی به فیلمسازان پیشکسوت نداشتند، در این سال ها هیچ توجهی به ما نشد؛ مگر بنده نوعی و همکاران پیشکسوتم چند نفر هستیم؟ مگر با سابقه و تجربه ما چند نفر در سینمای ایران وجود دارند که نباید شرایط حضور و تولید فیلم جدید برایمان مهیا شود؟

  • انسیه شاه حسینی ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۰:۲۹

    ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۱

    شاه حسینی: از مدیران سینمایی این دولت چه انتظاری جز ترویج سیاهی، یأس و ناامیدی دارید؟

    سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: از مدیران سینمایی این دولت چه انتظاری جز ترویج سیاهی، یأس و ناامیدی دارید؟؛ آن ها کار خودشان را به خوبی انجام داده اند و اتفاقا در مأموریتی که داشتند موفق عمل کرده اند!‌ ما اگر ترویج سینمای سالم، خانوادگی، ارزشی و انقلابی را در آثار به نمایش درآمده جشنواره فجر انقلاب می دیدیم باید متعجب می شدیم چرا که مدیران سینمایی ثابت کرده اند هیچ گونه همسویی با این مضامین ندارند!

  • رویا افشار در مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۹:۴۸

    اختتامیه سی و نهمین جشنواره فجر؛

    سیمرغ ها به پرواز در آمدند/ رضا عطاران و رویا افشار بهترین بازیگران جشنواره/ سیمرغ بهترین فیلم و کارگردانی برای «یدو»

    سینماپرس: آیین اختتامیه سی ونهمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۲ بهمن ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی و پیروز حناچی شهردار تهران برپا شد. بر اساس شواهد سالن سرشار از جمعیت ورعایت پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شده است.

  • لطفی-اسماعیلی-جبارزاده-توکلی-اسکندری-لک زاده-مسلخی-آقایی ۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۲:۴۲

    سینماگران از فریبکاری به سبک مدیران سینمایی دولت بنفش می گویند:

    از درخواست نمایش تمامی آثار جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان تا تأکید بر سیاست گذاری های سلیقه ای و بی عدالتی در رأی داوران/ فریب خوردیم!

    سینماپرس: تعدادی از سینماگران جوان کشور در خصوص فریبکاری مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خصوص شوآف حضور ده ها اثر سینمایی در این رویداد و عدم نمایش بخش عمده ای از فیلم ها در جشنواره فجر متذکر شدند: این پارادوکس که ۶۲ فیلم در جشنواره حضور دارند اما نمایش داده نمی شوند یعنی چه؟ متأسفانه ما شاهد رفتارهای بسیار نادرستی در جشنواره سی و نهم بودیم از عدم نمایش همه فیلم های حاضر در جشنواره گرفته تا داوری هایی که تنها به برخی فیلم های دولتی و ارگانی توجه داشتند؛ رقابت در این رویداد بسیار ناعادلانه و ناسالم است و ستاد خبری جشنواره تمام سخنان انتقادی سینماگران را سانسور کرده و هر حرفی به نفع شان است را منتشر می کنند!

  • هشتمین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۲:۳۸

    حاشیه نگاری از دهمین روز فجر سی و نهم؛

    از بلبشو و حضور گسترده چهره های بی ارتباط با مطبوعات در سینمای رسانه ها تا افشاگری های متعدد از پشت پرده برخی اتفاقات در هیأت داوران!

    سینماپرس: دهمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه های بسیاری همراه بود؛ سینمای رسانه ها در برج میلاد که در دور روز منتهی به اختتامیه جشنواره شاهد تکرار فیلم ها بود رسما بدل به محلی برای حضور افراد غیرمرتبط با مطبوعات شد به نحوی که در سانس نمایش فیلم «بی همه چیز» جز یکی دو چهره رسانه ای شاهد حضور گسترده کودکان، نوجوانان و افرادی بودیم که جشنواره را با مهمانی اشتباه گرفته بودند و با لباس های رسمی برای تماشای فیلم به برج میلاد آمده بودند!‌ این در حالی است که برای برگزاری هر روز جشنواره بودجه های زیادی از بیت المال هدر می رود و مشخص نیست چرا مسئولان جشنواره در این بدعت گذاری جدید مبادرت به تکرار ۴ فیلم کرده اند و حداقل سانس این فیلم ها را برای نمایش آثار مستند و کوتاه اختصاص ندادند!

  • راهپیمایی 22 بهمن ۱۳۹۹-۱۱-۲۱ ۱۲:۳۵

    به بهانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی

    جرم متولیان فرهنگی کشور در عدم تلاش برای ثبت «ایستادگی ملت ایران»

    سینماپرس: متولیان فرهنگی کشور در بخش‌های مختلف و در نهادهای گوناگون وظیفه داشتند تا با حمایت از تولیدات فرهنگی مختلف، نگذارند تاریخ انقلاب اسلامی فراموش شود. تولیداتی که فقدان آن سبب شده تا نه تنها ابعاد جنگ سخت و یا جنگ نرم و یا جنگ نیمه سخت نظام سلطه با جمهوری اسلامی از قابلیت انتقال به آینده تاریخ برخوردار نباشد؛ بلکه نحوه مقاومت ملت ایران و تاریخچه چهل و دوسال ایستادگی در برابر نظام سلطه نیز یا فراموش شده و یا با تحریف مواجه گردد.

  • حسن پور-فهیم-اشرفی ۱۳۹۹-۱۱-۲۱ ۱۱:۲۰

    در واپسین روزهای برگزاری جشنواره سی و نهم؛

    انتقاد شدید اهالی رسانه نسبت به کیفیت پایین آثار/ از تأکید بر ضعف سیاست گذاری و مدیریت سینما تا انتقاد از به تصویر کشیدن تلخی و سیاهی و فقر و بی توجهی به سینمای امیدساز!

    سینماپرس: کیفیت پایین آثار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر طی روزهای اخیر بازتاب گسترده ای در جامعه منتقدان و اهالی رسانه داشته است؛ برخی خبرنگاران حاضر در جشنواره سی و نهم نیز با تأکید بر ضعف سیاست گذاری و مدیریت صحیح در سینمای کشور انتقاد شدید خود را از به تصویر کشیدن «زورآباد»ها، تلخی، سیاهی و فقر ابراز داشته و تأکید کردند مدیران سینمایی نسبت به سینمای امیدساز و روحیه بخش بی توجه هستند و با این فیلم های مأیوس کننده وضعیت کشور را بسیار بحرانی نشان داده و آب به آسیاب دشمنان می ریزند.